اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی:

سند ملی توسعه آذربایجان‌غربی به‌ روزرسانی شد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سند توسعه آذربایجان‌غربی به منظور شناسایی فرصت‌ها و موانع موجود به‌‌ روزرسانی شد.

سند ملی توسعه آذربایجان‌غربی به‌ روزرسانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌غربی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی در سالن شماره یک استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: به‌ روزرسانی سند ملی توسعه استان به منظور شناسایی موقعیت‌ها و تهدیدها مورد به روزرسانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این راستا موانع موجود در این زمینه رفع می‌شود، تصریح کرد: برای به‌ روز رسانی این سند 800 نفر ساعت کار شده است.

دیزج‌نژاد با اشاره به ویژگی‌های آذربایجان‌غربی و با تاکید بر بهره‌گیری از این ویژگی‌ها در برنامه پنج ساله پنجم توسعه، افزود: وجود 967 کیلومتر مرز مشترک، هم مرزی با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق، بهره‌مندی از منطقه ویژه اقتصادی، وجود اقلیم و آب و هوای مناسب، وجود نیروی انسانی کارآمد و ظرفیت‌های متعدد در این استان از ویژگی‌هایی است که در این زمینه مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دارا بودن اراضی جنگلی و مرتعی، منابع غذایی  استان، استقرار واحدهای صنعتی، بهره‌مندی از منابع فلزی و غیرفلزی و دریاچه ارومیه از اصلی‌ترین قابلیت‌های استان است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سند توسعه استان سال 84 تحولی در نظام برنامه‌ریزی استان ایجاد کرد، گفت: این تحول در اسناد بالا دستی تدوین و تصویب شده است.

دیزج نژاد به بحث آمایش سرزمینی اشاره کرد و اظهار داشت: این امر مکمل طرح کاربری آذربایجان است که مورد مطالعه قرار گرفته، به طوری که آمایش سرزمینی نیز در توسعه استان موثر است.

دیزج‌نژاد در ادامه با تاکید بر توجه هر چه بیش‌تر به مسائل پژوهشی به ویژه در بخش کشاورزی، گفت: نیاز است تا به مباحث پژوهشی و تحقیقاتی این حوزه بیشتر بها دهیم.

وی افزود: با توجه به تأثیرات این امر در زمینه اقتصاد کشاورزی ضرورت دارد به این بخش بیشتر توجه شود.

دیزج نژاد اعلام کرد: باید جهاد کشاورزی بخشی از اعتبار خود را در این زمینه هزینه کند.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول