اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

اشتغالزایی در سایه توجه به آموزش‌های مدارس محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: برای تحقق اشتغالزایی در جامعه باید به مقوله آموزش در مدارس توجه بیشتری شود.

اشتغالزایی در سایه توجه به آموزش‌های مدارس محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ولی سمرقندی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی بیان داشت: یکی از اقدامات اساسی برای تحقق اشتغالزایی در سطح جامعه بهره‌گیری از ظرفیت مدارس است.

وی افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس از راه‌هایی است که می‌توان با الهام از آن‌ها آینده اشتغال جامعه را بهبود بخشید تا مشکلات موجود بر سر راه اشتغال رفع شود.

سمرقندی در ادامه خاطرنشان کرد: از سه سال قبل تاکنون میزان بهره‌مندی دانش‌آموزان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حدود 9 درصد افزایش داشته و به رقم 38 درصد رسیده است که مایه مباهات و خشنودی مسئولان مربوطه است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی همچنین با بیان این نکته که برخی دستگاه‌ها همکاری لازم با این نهاد را ندارند، ابراز داشت: برای بهره‌مندی از اشتغال سالم در جامعه باید تمام دستگاه‌ها توجه کافی به مقوله آموزش کنند و رابطه بهتری با آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی آموزش داشته باشند.

وی از اجرای طرح‌های مختلف در طول سال تحصیلی جدید در سطح مدارس استان خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از این طرح‌ها برگزاری کلاس‌های فوق برنامه ویژه دانش‌آموزان مناطق روستایی، عشایری و حاشیه شهرها بوده که به دلیل موفقیت نسبی آن از سال تحصیلی جدید در نظر داریم در برخی مدارس شهرها نیز این طرح را به مرحله اجرا درآوریم.

سمرقندی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات فرهنگیان برای برخورداری بهتر دانش‌آموزان از فرهنگ آموزش گفت: بهره‌مندسازی تمام فرهنگیان از مسکن فرهنگیان یکی از این طرح‌هایی است که با توجه به تدابیر مسئولان استانی و همچنین همکاری عالی اداره کل راه و شهرسازی استان این طرح تا حد زیادی موفق بوده است.

وی برگزاری اردوهای مختلف در مناطق استان را یکی از برنامه‌های موفق در جذب دانش آموزان به سوی فرهنگ عمومی دانست و بیان داشت: برگزاری اردوهایی همانند اردوهای راهیان نور در مناطق مختلف جنگی استان یکی از این طرح‌ها بوده که تأثیر شگرفی بر روحیه دانش‌آموزان گذاشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در پایان گفت: بهره‌گیری از امکانات روز در بخش‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و عقیدتی می‌تواند آینده آموزش و پرورش را روشن کرده و موجب ارتقای سطح معلومات دانش‌آموزان در مباحث مختلف شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول