اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌رضوی صورت می‌گیرد

اختصاص 140 میلیارد ریال برای اشتغال خانگی مددجویان بهزیستی

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان‌رضوی از اختصاص 140 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال خانگی و خُرد در سال جاری در استان خراسان‌رضوی برای مددجویان این نهاد خبر داد.

اختصاص 140 میلیارد ریال برای اشتغال خانگی مددجویان بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، یحیی خسروی‌نسب عصر امروز در همایش کاربردی مدیران بهزیستی خراسان‌رضوی که با حضور معاونان، مدیران ستادی و رؤسای ادارات بهزیستی شهرستان‌های استان در تربت‌حیدریه در حال برگزاری است، با تأکید بر اینکه امسال برای پرداخت کمک هزینه بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی معلولان و مددجویان بهزیستی سقفی در نظر گرفته نشده، اظهار کرد: با توافقی که با سازمان فنی و حرفه‌ای استان داشتیم، آموزش تمام مددجویانی که بهزیستی به این سازمان معرفی کند به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی از اختصاص 140 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال خانگی و خُرد در سال جاری در استان خراسا‌ن‌رضوی برای مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: 100 میلیارد ریال از این اعتبارات برای اشتغال خرد و 40 میلیارد ریال برای اشتغال خانگی اختصاص یافته که تماماً به صورت قرض‌الحسنه و کم‌بهره پرداخت می‌شود.

خسروی‌نسب تأکید کرد: رؤسای شهرستان‌ها نسبت به جذب اعتبارات تا پایان سال اقدام کنند که در صورت عدم جذب اعتبارات، باقی مانده‌ مبالغ به دیگر نهادهای مسئول واگذار می‌شود.

وی در ادامه به صدور یک مجوز جدید توسط بهزیستی اشاره کرد و گفت: مجتمع خدمات جامع پیش‌گیری توسط بخش خصوصی و با مجوز بهزیستی احداث می‌شود که برنامه‌های پیش‌گیری را به صورت جامع اجرا می‌کند.

در ادامه این همایش معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: یکی از اولویت‌های بهزیستی در شهرستان‌ها، فعال ‌شدن مجدد کمیته‌های توان‌بخشی است که بر کار پذیرش، حرفه‌آموزی و برنامه‌های حمایتی از معلولان، نظارت می‌کند.

وی هم‌چنین از عدم توسعه برنامه توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در سال جاری خبر داد و گفت: اعتبارات این برنامه در سال جاری به بالا بردن کیفیت خدمات و حفظ سطح فعلی برنامه اختصاص دارد.

حمیدرضا پوریوسف با اشاره به فعال شدن کمیسیون معلولیت در شهرستان‌ها افزود: مددجویانی که به نتیجه‌ بررسی این کمیسیون اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را در کمیسیون تجدید نظر که هر ماه در ستاد بهزیستی استان تشکیل می‌شود، مطرح نمایند.

وی در زمینه معافیت خانواده‌های معلولان از خدمت نظام وظیفه گفت: همسران معلولان تا 5 سال معافیت موقت دارند و اگر بعد از 5 سال زندگی پایدار داشتند معافیت دائم دریافت می‌کنند.

وی در زمینه کاشت حلزون شنوایی خبر داد: تا پایان تابستان امسال دیگر پشت نوبت کمک هزینه کاشت حلزون نداریم و تمام متقاضیان کاشت حلزون خدمت مورد نیاز را با اعتبارات سازمان بهزیستی و کمک‌های مردمی دریافت می‌کنند.

پوریوسف هم‌چنین در زمینه کمک هزینه ایاب و ذهاب به معلولان گفت: این کمک‌ها بدون هیچ محدودیتی برای هر معلول واجد شرایط به میزان 10 هزار تومان در ماه پرداخت می‌شود.

معاون پیش‌گیری بهزیستی خراسان‌رضوی نیز در این همایش گفت: تا پایان سال جاری دست‌کم در 50 درصد شهرستان‌های استان حداقل یک مرکز مشاوره‌ غیر دولتی ایجاد می‌شود.

حسن حاجی‌پور افزود: سه مرکز مشاوره ایرانی اسلامی به صورت آزمایشی در مشهد امسال کار خود را شروع می‌کنند تا کار مشاوره را براساس الگوهای خاص بومی و دینی انجام دهند.

وی از وجود 70 مرکز مشاوره در استان خبر داد و گفت: در کل مراکز استان بیش از 60 هزار نفر از شهروندان برای مشاوره مراجعه داشته‌اند.

حاجی‌پور افزود: تعداد افراد مشاوره گیرنده در جامعه در حال افزایش است و این امر نشان‌ دهنده‌ افزایش سطح آگاهی‌های اجتماعی و تغییر نگرش مردم به منظور حفظ زندگی سالم است.

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌های پیش‌گیری به صورت اجتماع‌محور تدوین می‌شود، گفت: همان‌طور که در برنامه‌ پیش‌گیری از اعتیاد، گروه‌های اجتماع‌محور فعال هستند در برنامه‌های پیش‌گیری از معلولیت و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی نیز رویکرد اجتماع‌محور امسال آغاز می‌شود.

وی در ارتباط با آموزش معتادان پاک‌ شده گفت: با سازمان فنی‌ حرفه‌ای به توافق رسیده‌ایم که امسال 450 معتاد پاک‌ شده برا‌ی آموزش معرفی کنیم که به صورت رایگان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند و با کسب مهارت‌های لازم برای کسب و کار، بتوانند وارد چرخه‌ فعالیت سالم اقتصادی شوند.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول