اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه بازرگانی داخلی همدان:

داشتن بازار با ثبات همکاری همه‌جانبه را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی داخلی صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: داشتن یک بازار باثبات جزو برنامه‌های کاری است که البته تحقق این مهم با همکاری کسبه، اصناف و آحاد جامعه در تولید، توزیع و مصرف مناسب میسر می‌شود.

داشتن بازار با ثبات همکاری همه‌جانبه را می‌طلبد

مصطفی اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص اهم اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار در سال جاری، اظهار داشت: طی این مدت 9 جلسه تنظیم بازار برگزار شد که حاصل آن 42 مصوبه مهم بوده است.

وی ادامه داد: اهم مصوبات در کارگروه تنظیم بازار شامل ارائه گزارشات در خصوص توزیع نهاده‌های دامی و بررسی چگونگی عقد تفاهمنامه با واحدهای تولیدی مواد پروتئینی و فرآوری مواد لبنی، تصویب نرخ جدید انواع نان بر اساس نرخ جدید گندم و بررسی وضعیت برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت در استان و انجام هماهنگی با فرمانداران شهرستان‌ها جهت اختصاص فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه بوده است.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: در این نمایشگاه‌ها علاوه بر توزیع مرغ با قیمت تنظیم بازار بیش از 2 هزار تن برنج تولید داخل و وارداتی نیز با قیمت مناسب عرضه شد.

وی گفت: همچنین در خصوص بررسی بازار گوشت مرغ در استان اقداماتی همچون آنالیز قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده، بررسی خدمات هر کیلو کشتار طیور و نهایتاً قیمت تمام شده هر کیلو گوشت آماده طبخ درب کشتارگاه و بررسی قیمت سبوس و عملکرد کارخانجات استان به منظور تحویل سبوس به قیمت مصوب دولتی انجام پذیرفته است.

اسدی اضافه کرد: قبل از ورود به ایام ماه مبارک رمضان که مصادف با افزایش قیمت مرغ در بازار شده بود، سازمان صنعت، معدن و تجارت بر اساس تفاهمنامه‌های تنظیمی با تشکل‌های تولیدی به مدت یک ماه در سطح استان اقدام به توزیع یک هزار و 600 تن مرغ با قیمت مصوب تنظیم بازار کشور کرد.

وی گفت: امسال 22 جلسه شورای نظارت و کنترل بازار تشکیل شده است و 93 مصوبه داشته که اهم این مصوبات شامل آماده‌سازی و هماهنگی برای جذب و ذخیره‌سازی حداقل 50 هزار تن نهاده دام و طیور شامل کنجاله سویا، ذرت و جو در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام بوده است.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اظهار داشت: پیگیری جذب و توزیع سهمیه سبد رفاهی ماه مبارک رمضان، پیگیری جذب، توزیع و انتخاب مباشران دفاتر دانش‌آموزی و هماهنگی توزیع در نمایشگاه پاییزه، پیگیری و هماهنگی انتخاب مباشرین اجرای طرح توزیع مرغ گرم دولتی در سطح استان در قبال تحویل نهاده‌ها از دیگر مصوبات بوده است.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات این شورا می‌توان به پیگیری اجرای تفاهمنامه توزیع مواد لبنی به نرخ دولتی با کارخانجات سطح استان اشاره کرد.

اسدی افزود: اجرای اینگونه تفاهمنامه مشروط بر عرضه شیر توسط واحدهای دامداری به قیمت مصوب است که در قبال آن نهاده‌های دامی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: پیگیری جذب سهمیه‌های تنظیم بازار استان، پیگیری جذب سهمیه سبوس اتحادیه دامداران از کارخانجات آرد از دیگر اقدامات این شورا در سال جاری بوده است.

معاون توسعه داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان در پایان افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت تمام تلاش خود را در تنظیم بازار به کار می‌بندد تا بازار از شرایط موجود به نحو مطلوب عبور کند و شاهد بازار باثبات باشیم که البته این مهم تنها با همکاری کسبه، بازاریان و اصناف و آحاد جامعه در تولید، توزیع و مصرف مناسب ممکن خواهد بود

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول