اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد:

برگزاری نمایشگاه اختصاصی در کابل استمرار بازار تجار ایرانی را در پی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: نمایشگاه ایران در کابل می‌تواند به دلیل فاصله کوتاه بین دو کشور بازاری طولانی و مستمر برای تجار ایرانی فراهم کند.

برگزاری نمایشگاه اختصاصی در کابل استمرار بازار تجار ایرانی را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد سیدی در آستانه برگزاری ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل افغانستان صبح امروز و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کشور افغانستان در حال ساخت است و از طرفی علقه بین دو کشور ایران و افغانستان می‌تواند مزیتی در برپایی این نمایشگاه در کابل افغانستان محسوب شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد از دیگر مزیت‌های نمایشگاه ایران در کابل را نزدیکی کشور افغانستان با ایران دانست و افزود: به دلیل فاصله کوتاه بین دو کشور، می‌توان خدمات مناسبی به تولید کنندگان و تجار افغانی ارائه کرد.

وی با اشاره به تمایل گسترش ارتباطات تجاری میان تجار افغانی و ایران از سوی تجار افغانی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی که در بحث تجارت با سایر کشورها با آن مواجه هستیم زبان، فرهنگ و دین مشترک است در حالی که این مشکلات را در ارتباط با کشور افغانستان نداریم و همین امر سبب شده تا تعاملات تجاری گسترده‌ای بین دو کشور انجام شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد تصریح کرد: تجار افغان با استفاده از کیفیت مناسب کالاهای ایرانی و دارا بودن پایگاه مناسب اجتماعی و اقتصادی ایران در منطقه می‌توانند سبب رشد اقتصادی خود شوند.

سیدی اظهار کرد: استان خراسان‌رضوی در بخش انرژی، ساختمان و مواد غذایی خدمات ارزنده‌ای را تاکنون ارائه کرده است به طوری که می‌تواند در این راستا صادرات قابل ملاحظه‌ای نیز به سایر کشورهای منطقه داشته باشد. 

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، نقش صادرات را تحقق این شعار بسیار تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه به نوعی پیاده‌سازی و تحقق شعار تولید ملی است و اینکه بتوان تراز اقتصادی کشور را ارتقا داد چرا که این امر از طریق ارتقای صادرات صورت می‌گیرد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد تاکید کرد: به دلیل اینکه کشور افغانستان کشور در حال رشد است امیدواریم که بتوانیم با حضور کشورهای دیگر همه ساله این نمایشگاه را برگزار کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول