اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین خبر داد

افتتاح بازارچه ملل در سرای سعدالسلطنه قزوین

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین از بهره‌برداری بازارچه ملل در فاز دوم سرای سعدالسلطنه با هدف عرضه آثار صنایع‌ دستی کشورهای مختلف به گردشگران قزوینی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

افتتاح بازارچه ملل در سرای سعدالسلطنه قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی بعد از ظهر امروز در همایش گردشگری مذهبی که به مناسبت بزرگداشت روز قزوین در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از بازارچه ملل در فاز دوم سرای سعدالسلطنه قزوین آثار صنایع دستی کشورهای مختلف به نمایش گذاشته می‌شود که تحقق این هدف موفقیت بزرگی در این استان است.

وی با بیان اینکه از هر آثار تاریخی، باستانی و مذهبی موجود در استان قزوین یک نمونه آن در داخل کشور است، ابراز کرد: نمونه سرای سعدالسلطنه قزوین در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

شهردار قزوین ادامه داد: مسئولان مربوطه با مرمت و بازسازی سرای سعدالسلطنه قزوین بسیار تلاش کردند تا بتوانند این مکان را برای گردشگران معرفی و امکانات مناسبی برای بازدید آنان فراهم کنند.

نصرتی با اشاره به اینکه در 9 شهریور سال جاری با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در سرای سعدالسلطنه تفاهم‌نامه‌ای با میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کشور منعقد شده است، بیان کرد: خوشبختانه نمایشگاه دایمی صنایع دستی با حضور 30 استان کشور در فاز نخست سرای سعدالسلطنه به بهره‌‌برداری رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه برای نخستین‌بار 9 شهریور ماه سال جاری روز قزوین نام‌گذاری شده است، اذعان کرد: در این روز آثار تاریخی، باستانی و گردشگری استان قزوین به مردم و سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود تا گردشگران بیشتری جذب این استان شوند.

 

با برگزاری همایش روز قزوین، گردشگری قزوین رونق چشم‌گیری می‌یابد

نصرتی با بیان اینکه ویژگی‌های این استان به قدری بی‌نظیر بود که پایتخت صفویه از تبریز به قزوین منتقل شده است، بیان کرد: استان قزوین دارای جاذبه‌ها و ویژگی‌های بسیاری بوده که بر این اساس این استان به مدت 53 سال پایتخت دوره صفوی قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه همایش روز قزوین برنامه‌هایی در سه محور اقتصادی و سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی و گردشگری اجرا می‌‌شود، یادآور شد: با اجرای این برنامه‌ها قراردادهای خوبی با سرمایه‌گذاران با هدف ارتقا امکانات رفاهی، تفریحی و خدماتی شهر قزوین منعقد می‌شود.

شهردار قزوین ادامه داد: ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در قزوین وجود دارد در همایش روز قزوین، گذشته، حال و آینده این ظرفیت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بشود گردشگری را بیش از گذشته در این استان توسعه داد.

نصرتی وجود اماکن متبرکه از جمله امامزاده حسین (ع)، چهار انبیاء (ع) و هنر خوشنویسی را از مهم‌ترین ویژگی‌ها و ظرفیت‌های استان قزوین عنوان کرد و افزود: با استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ها می‌توان استان قزوین را به قطب گردشگری تبدیل کرد.

 

5 منطقه نمونه گردشگری کشور در قزوین

وی با بیان اینکه در سه دوره ریاست‌جمهوری پنج منطقه قزوین به عنوان نمونه گردشگری کشور قرار گرفت، بیان کرد: آبگرم، دریاچه اوان الموت، کامان زرشک و باراجین از نمونه‌های گردشگری این استان است.

نصرتی با اشاره به اینکه قزوین از نظر موقعیت جغرافیایی در بهترین مکان قرار گرفته است به طوری که چهار راه ارتباطی بین چند استان کشور است، اظهار کرد: هر ساله بیش از 150 هزار نفر از این استان عبور می‌کنند ولی متأسفانه از این ظرفیت به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه مسئولان استان قزوین برای تبدیل این استان به قطب گردشگری موارد مختلف را بررسی کردند و به نتایج مطلوبی رسیدند، بیان کرد: با آسیب‌شناسی درست و تبلیغات مناسب می‌توان ویژگی‌های این استان را به گردشگران معرفی کرد تا گردشگری استان قزوین رونق چشم‌گیری یابد.

این مسئول معرفی آثار باستانی، تاریخی و مذهبی به گردشگران را یکی از مهم‌ترین اهداف همایش روز قزوین دانست و گفت: در این روز، قزوین در سطح ملی و فراملی بین آحاد جامعه معرفی می‌شود تا دیگران نیز بتوانند از آثارهای باستانی، تاریخی و گردشگری این شهر به نحو مطلوبی استفاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه برای بازدید گردشگران از اماکن تاریخی و مذهبی استان قزوین تنها قصد سفر کردن آنان به این استان مهم نیست، ابراز کرد: باید امکانات رفاهی، تفریحی و اقامتگاهی در این استان فراهم شود تا گردشگران با سفر کردن به این استان از این امکانات رضایت داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان تلاش می‌کنند با احداث هتل در استان قزوین امکانات اقامتی گردشگران را به بهترین نحو در اختیار آنان قرار دهند، اظهار کرد: با فراهم کردن امکانات رفاهی و گردشگری با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم مسئولان قزوینی می‌توان گردشگری داخلی و خارجی به این استان را رونق داد.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه آب انبارهای قزوین در سطح ملی و فراملی است که باید آنها را به خوبی به گردشگران معرفی کرد، افزود: سرداب بزرگ و تک گنبدی قزوین در دنیا بی‌نظیر است که با معرفی درست آن به گردشگران و کاربری مناسب از آن می‌توان گردشگری در استان قزوین را رونق داد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول