اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد:

حضور در بازار افغانستان نقش موثری در حمایت از بازار ملی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد گفت: یکی از وی‍‍‍ژگی‌های تولید ملی رقابت در بازار جهانی است که حضور در بازار افغانستان نیز نقش موثری در رقابت و حمایت از بازار ملی دارد.

حضور در بازار افغانستان نقش موثری در حمایت از بازار ملی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید هاشم بنی‌هاشمی صبح امروز در آستانه برگزاری ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر کالاهای ایرانی در بازار خارجی عرضه شود سبب رقابت با کالاهای مشابه شده و بازار ملی را توسعه می‌بخشد.

نماینده مردم مشهد با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: حمایت از کار و تولید ملی صرفاً نخریدن کالاهای خارجی نیست بلکه رقابت در بازار خارجی نقش مهمی در تحقق این هدف دارد.

بنی‌هاشمی افزود: مردم ایران و افغانستان مشترکات زیادی در زمینه تاریخ، زبان، دین و آئین دارند که سبب ارتباطات مستمری شده است و هیچ حادثه و مشکل سیاسی نمی‌تواند تاریخ و علایق مشترک این دو کشور را از بین ببرد.

وی بیان کرد: کشور ایران ارتباطات بسیار گسترده‌ای با کشورهای مجاور خود دارد، حتی بعد از تمام شدن جنگ ایران و عراق این ارتباطات ساختار خود را پیدا کرد و سبب شد روابط خوبی با عراق برقرار کنیم.

نماینده مردم مشهد گفت: ارتباطات گاهی به صورت فردی است که تا حدی مفید بوده مانند فعالیت تاجرهای ایرانی در بازارهای خارجی و گاهی در حد دولت و حمایت‌های ملی و کشوری صورت می‌گیرد که بسیار تاثیرگذار است و مردم در پوشش این حمایت با اطمینان بیشتری در بازار خارجی حضور پیدا می‌کنند.

بنی‌هاشمی افزود: در بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری و تجارت نیاز به امنیت بسیار حائز اهمیت است و اگر این امنیت توسط مسئولان کشوری و بازار مقصد ایجاد نشود تجار ایرانی تمایلی به حضور در بازار خارجی پیدا نمی‌کنند؛ بنابراین همکاری متقابل اقتصادی در یک ساختار تعریف شده مثل نمایشگاه می‌تواند آثار مثبت زیادی برای ایران و افغانستان ایجاد کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر نیازمندی‌های صنعت ساختمان در افغانستان با مشاوران ایرانی ارزان‌تر و با کیفیت بهتری انجام می‌گیرد تجار افغانی تمایل زیادی در تجارت با ایران دارند که برگزاری این نمایشگاه در راستای این امر بسیار تاثیرگذار است.

نماینده مردم مشهد درباره تحریم‌های اخیر ایران اظهار داشت: کشور ایران به عنوان یک کشور انقلابی توانست با طراحی یک تئوری جهانی جدید در مقابل تئوری سرمایه‌داری غرب و کمونیستی شرق یک تفکر جدید را مطرح کند و این تئوری جدید تمام تفکرهای غالب را به چالش کشید.

وی افزود: برای پیشبرد این هدف در تاریخ ایران هزینه‌های زیادی متقبل شدیم که جنگ با عراق و تحریم کنونی  علیه ایران نمونه این هزینه‌ها است.

بنی‌هاشمی افزود: تحریم یک موضوع مداوم است و این حربه‌ها و تحریم‌ها نمی‌تواند موثر واقع شود چون ما نیز با تخصص علمی و انتظامی می‌توانیم آنها را به چالش بکشیم.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول