اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گامی دیگر در جهت تولید ملی

تولید شیر اربیت 10 اینچ در پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته خودکفایی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از تولید شیرهای اربیت 10 اینچ کلاس600 اتوماتیک، برای نخستین بار در سطح کشور به دست متخصصان این شرکت خبر داد.

تولید شیر اربیت 10 اینچ در پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، نادر نوربخش با اعلام این خبر اظهار کرد: این شیرها در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی کاربرد دارد و با توجه به اینکه ما از حیث تامین این شیرها در تحریم هستیم متخصصان این پالایشگاه با مهندسی معکوس موفق به ساخت این شیرها شدند.

دبیر کمیته خودکفایی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با بیان اینکه تنها سازنده این شیرها یک شرکت آمریکایی است، اظهار داشت: کار ساخت شیرهای کنترلی اربیت 10 اینچ در کلاس 600 با همان کیفیت مدل آمریکایی و زیر نظر بازرسان فنی شرکت ملی گاز ایران با رعایت تمامی استانداردها انجام شده است.

نوربخش با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را به نام سال " تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نام‌گذاری کرده‌اند، تاکید کرد: این اقدام گامی در جهت شکستن تحریم‌ها و با هدف حمایت از تولیدات ملی با همت کارکنان سخت‌کوش واحد کارگاه مرکزی پالایشگاه خانگیران بومی‌سازی شده است.

وی در ادامه هزینه خرید هر یک از این شیرها را از خارج کشور بیش از 100 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: شیرهای اربیت 10 اینچ به همراه عملگر آن با یک چهارم قیمت خارجی ساخت داخل شده است.

دبیر کمیته خودکفایی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد یادآور شد: با توجه به اینکه تمام قطعات در سایزهای مختلف ساخته می‌شود پالایشگاه خانگیران توانایی تامین قطعات مورد نیاز سایر پالایشگاه‌های کشور را داراست.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول