اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی خبر داد

راه‌اندازی دستگاه بسته‌بندی آب در پنج منطقه بحرانی استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی از نصب و راه‌اندازی دستگاه بسته‌بندی آب در پنج منطقه بحرانی استان خبر داد.

راه‌اندازی دستگاه بسته‌بندی آب در پنج منطقه بحرانی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک‌ علی‌صفدر حیدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دستگاه‌ها به منظور کاهش زمان آب‌رسانی سیار به روستاهای کم آب و بی‌آب استان نصب شده است.

وی با بیان اینکه برای تامین و نصب هر دستگاه 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است تصریح کرد: هر کدام از دستگاه‌ها قابلیت تولید روزانه 25 هزار لیتر آب را در شبانه‌روز در بسته‌های 2 تا 5 لیتری دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی با بیان اینکه به دلیل کمبود آب در برخی از مناطق روستایی این شرکت تامین آب مورد نیاز روستاییان را با استفاده از آب‌رسانی سیار به وسیله تانکر و یا خرید بطری آب معدنی و توزیع رایگان بین روستاها انجام داده است خاطر نشان ساخت: برای تامین آب مورد نیاز روستاییان به روش‌های یاد شده، زمان طولانی برای خرید و انتقال و توزیع بطری‌های آب معدنی در روستاها نیاز بود که با جایگزین کردن این دستگاه‌ها به جای انتقال آب و یا توزیع بطری‌های آب معدنی، آب از منابع با کیفیت تهیه و توسط این دستگاه‌ها بسته‌بندی شده و به روستاهای خشکسال ارسال می‌شود.

وی کاهش مدت زمان آب‌رسانی سیار به روستاها، کاهش هزینه‌های خرید آب معدنی و جلوگیری از تخریب و آلودگی‌های محیط زیست را از مزایای نصب این دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: برای تهیه 25 هزار لیتر آب با استفاده از این دستگاه نسبت به خرید آب معدنی روزانه 24 میلیون ریال صرفه‌جویی اقتصادی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی با اشاره به خشکسالی تعداد بالایی از روستاهای استان به دلیل بارش کم نزولات آسمانی گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اقدامات بسیار خوبی را به منظور جبران خشکسالی در این روستاها انجام داده است.

حیدری افزود: افتتاح 9 پروژه آب‌رسانی در هفته دولت، بهره‌برداری از پنج طرح آب و فاضلاب در تیر ماه، آب‌رسانی سیار به روستاها و... بخشی از این اقدامات به شمار می‌رود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول