اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول دولت‏های نهم و دهم صورت گرفت

واگذاری بیش از 30 هزار انشعاب آب در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: بیش از 30 هزار و 675 فقره انشعاب در طول دولت‏های نهم و دهم در استان زنجان واگذار شده است.

واگذاری بیش از 30 هزار انشعاب آب در زنجان

یدالله حسنی، امروز در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اقدامات خوبی در سطح شهرها و روستاهای کشور در زمینه ساماندهی آب‏رسانی انجام شده است که از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‎شود.

وی با اشاره به اینکه در طول دولت‏های نهم و دهم توجه ویژه‌ای به روستاها شده است، خاطر نشان کرد: در مجموع 122 روستا در طول هفت سال گذشته زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه به منظور تامین آب با کیفیت و کمیت مناسب در روستاهای استان زنجان بیش از 142 حلقه چاه حفر شده است، اضافه کرد: در این زمینه 57 باب چشمه و 44 باب قنات نیز در استان احداث شده است.

وی با اشاره به اجرای 653 کیلومتر خطوط انتقال آب توسط شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: 569 کیلومتر نیز شبکه‌های توزیع آب شرب در روستاها اجرا شده است.

حسنی با بیان اینکه بیش از 16 هزار و 430 متر مکعب مخازن ذخیره آب و تعادل فشار مورد نیاز در روستاهای استان زنجان احداث شده است، ادامه داد: بیش از 30 هزار و 675 فقره انشعاب نیز در استان واگذار شده است.

وی به احداث و بهره‌برداری از 67 ایستگاه پمپاژ آب در استان زنجان اشاره کرد و افزود: دستگاه‏های بسته‏‌بندی آب در همه شهرستان‎های استان زنجان نصب شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان یادآور شد: اهمیت دستگاه‏های بسته‌ بندی آب در این است که در مواقع حوادث غیر مترقبه و رخ دادن بحران‏ها مورد استفاده قرار گرفته و آب شرب بهداشتی با این روش بین افراد توزیع می‎شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مطالعات ایجاد تاسیسات فاضلاب روستاهای بالای سد تهم در دو فاز یک و دو به پایان رسیده است، خاطر نشان کرد: برای این منظور بیش از 5 هزار و 400 میلیون ریال اعتبار پیش‎بینی شده است تا این پروژه وارد فاز اجرایی شود.

حسنی با اشاره به اینکه مطالعات تامین آب فاز یک حدود 52 روستای بالادست سد کینه‎ورس نیز در دست مطالعه است، ادامه داد: مطالعات مربوط به تامین آب 90 روستای اطراف سد قره‏درق نیز در فاز یکم به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: مطالعات فاز نخست مجتمع قره‎پشتلو نیز انجام شده است.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول