اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‎برداری از مجتمع آبرسانی روستایی فارسان

5 هزار و 555 روستایی در فارسان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی سپید دانه کوانک 5 هزار و 555 نفر روستایی در شهرستان فارسان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

5 هزار و 555 روستایی در فارسان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، قاسمعلی خدابخشی ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب شهرستان فارسان، اظهار داشت: با بهره‌برداری از دو طرح آبرسانی، آب آشامیدنی سالم و بهداشتی روستاهای امیدآباد سراب، کوانک و سپیددانه و همچنین روستای فیل‌آباددر این شهرستان تأمین شد.

وی با اشاره به عملیات اجرایی تأمین آب مجتمع سپید دانه کوانک، گفت: ساخت دو باب مخزن ذخیره آب آشامیدنی 150 متر مکعبی، هشت کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال، تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای احداث این مجتمع آب به‎شمار می‎رود.

خدابخشی افزود: برای تکمیل پروژه آبرسانی روستای فیل‌آباد علاوه بر احداث یک باب مخزن ذخیره یک هزار متر مکعبی، دو کیلومتر لوله گذاری خط انتقال، فنس کشی و محوطه‌سازی و اتاقک کلرزنی و اتاقک شیرآلات نیز احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزان اعتبارات هزینه شده در راستای بهره‌برداری از این مجتمع آبرسانی، گفت: برای آبرسانی به جمعیت 5 هزار و 555 نفری این چهار روستا 8 میلیارد و 200 میلیون ریال از اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه نقش و اهمیت آب به عنوان حیاتی‌ترین عنصر در تداوم حیات جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست، به عبارت دیگر هیچ یک از فعالیت‌های انسانی بدون در نظر گرفتن این مایه کمیاب و ارزشمند امکان‌پذیر نخواهد بود به گونه‌ای که ادامه زندگی متضمن وجود آب است.

خدابخشی بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب، تأکید کرد و گفت: این در حالی‌ست که با صرفه جویی در مصرف آب می‌توان علاوه بر این که همیشه آب در دسترس داشته باشیم، دیگران را نیز از این مایه حیات بهره‌مند کنیم.

وی با اعلام آخرین وضعیت آب شرب روستاهای استان گفت: در صورتی که خانوارهای روستایی در مصرف آب صرفه جویی نکنند، مجبور به جیره‌بندی آب هستیم.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول