اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای روستایی اردبیل:

98 درصد آب روستایی مطلوب و در حد استاندارد است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آبفای روستایی اردبیل گفت: بر اساس آخرین آزمایش‌ها و ارزیابی‌های انجام شده روی بیش از 2 هزار مورد نمونه آب 98 درصد آب شرب روستایی از مطلوبیت مناسب و استاندارد لازم برخوردار هستند.

98 درصد آب روستایی مطلوب و در حد استاندارد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرویز عباسی ظهر امروز در نشست مشترک با مرکز بهداشت اردبیل اظهار داشت: 67 درصد از روستاهای استان زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی هستند که ما با همراهی دستگاه‌های دخیل در این حوزه تامین آب و نظارت بر بهداشتی بودن آن را انجام می‌دهیم.

وی با یادآوری اینکه بیش از 95 درصد آب‌های توزیع شده در روستاها بر اثر کدورت‌سنجی دارای شرایط مطلوب و مناسبی هستند، خاطرنشان کرد: ما با همکاری بخش خصوصی و بهورزان خانه‌های روستایی نمونه‌برداری‌ها را انجام داده و بحث کنترل و نظارت را به شکل مطلوب به سرانجام می‌رسانیم.

مدیرعامل آبفای روستایی اردبیل یادآور شد:‌ در حال حاضر 240 کلر‌زن برقی و 31 کلر‌زن دستی داریم که در تلاش هستیم تمام تجهیزات مورد نیاز در این زمینه را به الکترونیکی تبدیل کنیم.

عباسی با اشاره به راه‌اندازی اتاق کنترل مجتمع‌ها‌ی آب و فاضلاب روستایی گفت:‌ ما به طور دقیق موارد مورد نظر در این زمینه را مورد ارزیابی و رصد قرار می‌دهیم تا مبادا در سلامت و بهداشتی بودن آب تامینی مشکلی به وجود آمده یا شاهد نارسایی در شبکه آبرسانی باشیم.

 

بیله‌سوار پایین‌ترین میانگین برخورداری از آب روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه رئیس مرکز بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در سخنانی بیان داشت: ما در یک ارزیابی دقیق از وضعیت دسترسی روستاییان به آب شرب سالم به این نتیجه رسیدیم که از یک هزار و 732 روستای استان 706 روستا زیر‌پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی هستند که امکان دسترسی آنها به منابع آبی سالم در حد بسیار بالاست.

محمد دانه‌زن با یادآوری اینکه در پایان سال 91 میزان دسترسی روستاییان به آب شرب به 69 درصد رسیده است، افزود: انتظار می‌رود این رقم امسال افزایش یافته و با یک پوشش مطلوب در این حوزه مواجه شویم.

وی تلاش بهورزان را در تست و کلر‌زنی آب‌های شرب روستایی یادآور شد و تصریح کرد: 70 درصد موارد آزمایش شده وضعیت مطلوبی را نشان می‌دهد و در 30 درصد مابقی تست کلر‌زنی با نتیجه مطلوبی همراه نبوده به طوری که حد فاصل کلر مناسب و متوسط 0.8 درصد است که یک رقم قابل قبولی به شمار می‌رود.

رئیس مرکز بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: از 32 هزار مورد نمونه میکروبی تنها در هشت مورد مشکلات گزارش شده است به طوری که عمده مشکل آب دسترسی روستاییان در شهرستان بیله‌سوار است که نسبت به سایر شهرستان‌ها از وضعیت پایینی برخوردار است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول