اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی شیراز:

دولت به نقش سیاست‌گذاری خود بسنده کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: دولت به نقش سیاست‌گذاری خود در حوزه اقتصاد بسنده کند.

دولت به نقش سیاست‌گذاری خود بسنده کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فرقانی بعداز ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت باید در حوزه اقتصاد به عنوان سیاست‌گذار فعالیت کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی شیراز ابراز داشت: اگر دولت نقش سیاست‌گذاری خود را با نقش مداخله‌گرانه تغییر دهد بخش خصوصی با مشکلات جدی مواجه می‌شود.

وی گفت: بخش خصوصی به خوبی می‌داند که چگونه با مشکلات خارجی مواجه شود اما نباید این بخش را دچار تحریم‌های داخلی کنیم.

فرقانی اضافه کرد: فعالان بخش خصوصی در حوزه تولید با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند که این عشق و علاقه بزرگ‌ترین سرمایه حوزه تولید کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز تصریح کرد: بخش خصوصی به‌ یقین پرچمدار اقتصاد مقاومتی خواهد بود تا بار دیگر ایران اسلامی یکی از مراحل تهدید دشمنان را نیز به فرصت تبدیل کند.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نباید برخی سیاست‌های اشتباه داخلی در این مقاومت شکنندگی ایجاد کنند و باید موسسات مالی و اعتباری نقش پررنگ‌تری ایفا کنند.

فرقانی در ادامه با بیان اینکه موسسات مالی و اعتباری باید در حوزه تولید پررنگ‌تر ظاهر شوند، اضافه کرد: موسسات مالی و اعتباری و قرض‌الحسنه‌ها بخشی از سرمایه جامعه را در اختیار دارند که باید این سرمایه در بخش تولید به گردش درآید.

وی گفت: موسسات جدید و بانک‌های تازه باید به دنبال قوانین و نگاه تازه باشند نه اینکه تبدیل به مانعی برای تولید شوند.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز همچنین خاطرنشان کرد: استان فارس دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های صنایع غذایی، معادن، صنایع شیمیایی، صنایع پایین دستی پتروشیمی است که سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها می‌تواند برای سرمایه‌گذاران مثبت باشد.

وی در پایان گفت: اتاق بازرگانی به دنبال آموزش‌های بیشتر برای اعضا و افراد تازه‌وارد است تا این فعالان حوزه اقتصاد با اطمینان بیشتر به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول