اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام پرستاری:

200 خدمت پرستاری در سازمان نظام پرستاری تدوین شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: 200 خدمت پرستاری در سازمان نظام پرستاری تدوین شده است.

200 خدمت پرستاری در سازمان نظام پرستاری تدوین شد

غضنفر میرزابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان اظهار کرد:‌ برای خدمات پرستاری دو قانون مصوب شده که یکی تعرفه‌گذاری پرستاری بوده که پنجمین سال آن در حال سپری شدن است که 10 تا 12 گام اساسی برای این قانون برداشته شد.

وی با بیان اینکه در دنیا 16 نظام پرداخت وجود داشته که کشورهای مختلف آن را پیش می‌برند، افزود: بهترین نظام پرداخت در دنیا تعریف بسته‌ای برای ارائه خدمات بوده که گیرنده نیز ارزیابی می‌شود.

میرزابیگی با تاکید بر اینکه در شیوه‌های استاندارد به خدمات پرستاری توجه شده است، افزود: ما 527 استاندارد و خدمات پرستاری داریم که با مشارکت 100 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها گردآوری شده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه اکنون 200 خدمات پرستاری در سازمان نظام پرستاری تدوین شده است، گفت:‌ ما در این سازمان خدمات پرستاری را بر اساس میزان خدمات بسته‌بندی کرده‌ایم.

وی طرح خدماتی، استانداردها و نظام پرداخت را از جمله محورهای تدوین شده برشمرد و اظهار کرد: رضایتمندی بیمار نیز در این طرح تدوین شده پیش‌بینی شده است.

میرزابیگی تصریح کرد: تعبیر ما این است که در حرفه پرستاری نظام پرداخت مبتنی بر تعرفه گذاری را داریم که به صورت چک لیست، کتاب‌ها و سی‌دی آن را گردآوری کردیم.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اجرا، سه بخش بیمارستان، بیمار و جامعه روان‌پزشکی وجود دارد، گفت: پایلوت این طرح از نیمه دوم شهریور امسال به صورت آزمایشی در برخی از مراکز بیمارستانی به اجرا در آمده که در مراحل بعدی در سطح کشور تعمیم خواهد یافت تا خدمات پرستاری در شمول بیمه قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور اظهار کرد:‌ همان‌طور که در سایر کشورها این کار انجام می‌شود، باید اجازه دهیم که این خدمات در بیمارستان‌های کشور نیز تحقق یابد.

وی همچنین بر توجه مراکز مختلف بیمارستانی و پزشکی به قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران به ویژه بیمارستان‌ها تاکید کرد.

میرزابیگی به اجرای طرح پزشک خانواده و مشارکت پرستاران در اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح نقش بسزایی در ارتقای سطح سلامت افراد دارد.

وی با تاکید بر اینکه به اجرای طرح پزشک خانواده به شدت خوش‌بین هستیم، اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری با تمام وجود از اجرای این طرح حمایت کرده و آماده همکاری است.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح را ارتقای شاخص‌های سلامت در کشور خواند.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح بار مالی را برای خانواده‌ها نداشته و لازم است تا از سوی عموم خانواده‌ها برای اجرای این طرح مشارکت شود.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول