اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای نظام پزشکی کشور:

دولت نسبت به افزایش جذب رشته پرستاری اقدام کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای نظام پزشکی کشور گفت: دولت باید هر چه سریع‌تر نسبت به افزایش جذب رشته پرستاری اقدام کند.

دولت نسبت به افزایش جذب رشته پرستاری اقدام کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، سعید پناهی بعد از ظهر امروز در جمع پزشکان شهرستان اهر کمبود کادر پرستاری در مراکز بهداشتی درمانی را یکی از مشکلات عمومی در سطح کشور عنوان کرد.

رئیس شورای نظام پزشکی کشور در ادامه سخنان خود خواستار افزایش پذیرش دانشجویان رشته پرستاری در دانشگاه‌های دولتی و آزاد شد.

پناهی گفت: متأسفانه هم‌اکنون در کشور بیش از 45 هزار نفر مامای بیکار داریم و در عوض در تمام مراکز بهداشتی و درمانی با کمبود پرستار مواجه هستیم.

رئیس شورای نظام پزشکی کشور تصریح کرد: شورای نظام پزشکی کشور آمادگی دارد با همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با برگزاری یک دوره آموزشی 6 ماهه برای ماماهای بیکار زمینه فعالیت آنها را برای فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در رشته پرستاری در مراکز درمانی فراهم کند.

وی با اشاره به وقوع زلزله اخیر در آذربایجان‌شرقی و در شهرهای اهر، هریس و ورزقان از آمادگی پزشکان سراسر کشور برای کمک‌های درمانی، نقدی و ... خبر داد.

رئیس شورای نظام پزشکی کشور افزود: پزشکان از نخستین ساعات وقوع زلزله در محل‌های حادثه‌دیده حضور دارند و به طور شبانه‌روزی به درمان آسیب‌دیدگان مشغول هستند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول