اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

جشنواره ورزشی پرستاران کشور در شیروان آغاز شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی ششمین جشنواره فرهنگی ـ ورزشی پرستاران کشور در شیروان آغاز به کار کرد.

جشنواره ورزشی پرستاران کشور در شیروان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان رئیس سازمان نظام پرستاری کشور عصر امروز در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات در شیرکوه این شهر اظهار کرد: حرکت به سمت ورزش حرفه‌ای، ایجاد روحیه نشاط، شادابی، ترویج فرهنگ ورزش در بین کادر پرستاری با رویکرد پیشگیری بهتر از درمان است از اهداف برگزاری این جشنواره است.

غضنفر میرزابیگی افزود:حرکت به سمت ورزش حرفه‌ای، ایجاد روحیه نشاط، شادابی، ترویج فرهنگ ورزش در بین کادر پرستاری با رویکرد پیشگیری بهتر از درمان است از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

میرزابیگی تصریح کرد: بر اساس تحقیقاتی که روان‌شناسان انجام داده‌اند حرکات ورزشی یکی از راهکارهای موثر برای درمان افسردگی و پیشگیری از بیماری‌ها است.

میرزابیگی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره بیش از 500 نفر از پرستاران ورزشکار سراسر کشور حضور دارند، تصریح کرد: این پرستاران در قالب 24 تیم در شش رشته فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، دارت و شنا رقابت می‌کنند.

وی شهرستان‌های شرکت‌کننده در این جشنواره را 39 شهرستان برشمرد و اظهار کرد: پرستاران تهران،‌ مشهد، بجنورد، شهرکرد، شیروان، شیراز، فسا، قائم‌شهر،‌ کرمان، لاهیجان، نیشابور، همدان،‌ یاسوج، یزد، تبریز، آبادان، اراک،‌ اردبیل، اردکان، اصفهان، اهواز، ایلام، چالوس، دامغان، رفسنجان، زاهدان، سقز، شاهرود، بندرعباس، بیرجند، جهرم، خرم آباد، خرمشهر، رشت، زابل، ساری، سمنان، سنندج در آن شرکت دارند.

به گفته رئیس سازمان نظام پرستاری کشور 225 ورزشکار زن و 249 ورزشکار آقا در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند.

وی تصریح کرد: این دور از مسابقات به مدت شش روز تا پنجشنبه همین هفته ادامه داشته و اختتامیه آن و تجلیل از تیم‌ها و نفرات اول تا سوم هر رشته عصر پنجشنبه همین هفته برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: داوری این دوره از مسابقات را 37 داور بر عهده داشته و مجموعاً 50 خبرنگار، گزارشگر، فیلم‌بردار و عکاس از رسانه‌های مختلف این رویداد فرهنگی ورزشی را پوشش می‌دهند.

به گزارش فارس در آیین آغاز به کار این جشنواره استاندار خراسان‌شمالی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شرکت داشتند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول