اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور مطرح کرد

حضور 500 پرستار در جشنواره ورزشی پرستاران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: 500 پرستار در ششمین جشنواره فرهنگی و ورزشی پرستاران که در شیروان برگزار می‌شود، حضور دارند.

حضور 500 پرستار در جشنواره ورزشی پرستاران

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، غضنفر میرزابیگی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه این جشنواره پیرو دیدار عمومی پرستاران با رهبری آغاز شد، تصریح کرد: تاکنون این جشنواره در دو مرکز استان و سه شهرستان برگزار شده است.

وی میزبانی مسابقات در استان‌ها و شهرستان‌ها را بر اساس اعلام هیئت مدیره‌ها دانست و گفت: پیرو استقبال اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری شیروان،‌ میزبانی این دوره از مسابقات به شهرستان رسید.

میرزابیگی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره بیش از 500 نفر از پرستاران ورزشکار سراسر کشور حضور دارند، افزود: این پرستاران در قالب 24 تیم در شش رشته فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، دارت و شنا رقابت می‌کنند.

وی شهرستان‌های شرکت‌کننده در این جشنواره را 39 شهرستان اعلام کرد و بیان داشت: پرستاران تهران،‌ مشهد، بجنورد، شهرکرد، شیروان، شیراز، فسا، قائم‌شهر،‌ کرمان، لاهیجان، نیشابور، همدان،‌ یاسوج، یزد، تبریز، آبادان، اراک،‌ اردبیل، اردکان، اصفهان، اهواز، ایلام، چالوس، دامغان، رفسنجان، زاهدان، سقز، شاهرود، بندرعباس، بیرجند، جهرم، خرم آباد، خرمشهر، رشت، زابل، ساری، سمنان، سنندج در آن شرکت دارند.

میرزابیگی شمار ورزشکاران زن این مسابقات را 225 نفر و شمار ورزشکاران آقا را 249 نفر اعلام کرد و گفت: این دور از مسابقات به مدت شش روز ادامه داشته و اختتامیه آن و تجلیل از تیم‌ها و نفرات اول تا سوم هر رشته عصر پنجشنبه همین هفته برگزار می‌شود.

به گفته رئیس سازمان نظام پرستاری کشور، داوری این دوره از مسابقات را 37 داور بر عهده داشته و مجموعاً 50 خبرنگار، گزارشگر، فیلم‌بردار و عکاس از رسانه‌های مختلف این رویداد فرهنگی ورزشی را پوشش می‌دهند.

وی حرکت به سمت ورزش حرفه‌ای، ایجاد روحیه نشاط، شادابی، ترویج فرهنگ ورزش در بین کادر پرستاری با رویکرد پیشگیری بهتر از درمان است را از اهداف برگزاری این جشنواره خواند.

میرزابیگی تصریح کرد: بر اساس تحقیقاتی که روان‌شناسان انجام داده‌اند حرکات ورزشی یکی از راهکارهای موثر برای درمان افسردگی و پیشگیری از بیماری‌ها است.

وی با بیان اینکه ورزش در تمام طبقات سنی به میزان قابل ملاحظه‌ای از افسردگی می‌کاهد، گفت: با این حال هر چه به سن افراد افزوده شود، این اثربخشی بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور بر انجام ورزش‌های گروهی و همگانی به منظور پیشگیری از بیماری‌ها تاکید کرد و افزود: این ورزش‌ها فرصت مناسبی را برای افزایش ارتباط با دیگران فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: تکنولوژی و تأثیر آن بر پهنه زندگی بشر را با فقر حرکتی روبه رو ساخته است و حرکت لازمه زندگی و پویایی بشر به شمار می‌رود.

میرزابیگی با تاکید بر اینکه عدم تحرک در هر سنی با عوارض‌هایی چون چاقی، ضعف عضلانی، بیماری‌های دستگاه گردش خون، تنفس و اختلالات روانی همراه است، گفت: به طور حتم امروزه اهمیت و نقش ورزش در حفظ سلامت روح و روان بر کسی پوشیده نیست.

وی اظهار کرد: بزرگ‌ترین رسالت تربیت بدنی ایجاد سلامتی جسم و روح است تا فضایی مناسب توأم با نشاط در شرکت‌کنندگان برنامه‌های ورزشی فراهم شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور توسعه مبانی ارزشمند اخلاقی و انسانی همچون جوان مردی، فداکاری،‌ همیاری و توجه به قوانین و مقررات از طریق ورزش را از دیگر رهاوردهای فعالیت‌های ورزشی برشمرد که در جشنواره فرهنگی ورزشی پرستاران کشور مورد نظر است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول