اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان

نخستین تابلوفرش تمام بومی در ماهشهر رونمایی شد

خبرگزاری فارس: نخستین تابلوفرش تمام بومی با حضور جمعی از مسئولان محلی در شهرستان ماهشهر رونمایی شد.

نخستین تابلوفرش تمام بومی در ماهشهر رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، مدیرعامل شرکت ترنج فرش ماهشهر در حاشیه رونمایی از نخستین تابلوفرش تمام بومی در این شهرستان اظهار داشت: تمام مراحل طراحی و بافت این تابلوفرش غیر از تهیه پشم مرینوس توسط هنرمندان ماهشهری انجام شده است.

وی افزود: چنانچه حمایت شویم توانایی تولید نخ را نیز داریم که می‌تواند علاوه بر تأمین نخ مورد نیاز بافندگان ماهشهری، جوابگوی نیاز دیگر صنایع نیز باشد.

فرهاد جلالی‌علیپور ادامه داد: بومی‌سازی تولید فرش در ماهشهر منجر به اشتغالزایی بسیار خوبی شده است که در صورت حمایت مسئولان می‌توانیم هر ماه بیش از 50 فرصت شغلی ایجاد کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: این شرکت، بانوان ماهشهری را در یک دوره 10 تا 15 روزه توجیهی آموزش داده و سپس امکانات لازم را در اختیار آنها قرار می‌دهد و فرش‌های تولیدی آنان را پس از بافت خریداری می‌کند.

مدیرعامل شرکت ترنج فرش ماهشهر یادآور شد:‌ شرکت ترنج فرش ماهشهر کار خراش روی فلزات را نیز که هنری تمام بومی بوده را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ارتباط با ویژگی‌های نخستین فرش تمام بومی ماهشهر عنوان کرد: ابعاد این تابلوفرش 88 در 70 و تعداد گره‌های آن نیز 580 در 399 است که باید 256 رنگ بافته می‌شد، اما به دلیل اینکه نخستین کار بافنده بود مجبور شدیم تعداد رنگ‌ها را پایین بیاوریم.

جلالی‌علیپور بیان کرد: کاهش تعداد رنگ این تابلوفرش به گونه‌ای صورت گرفت که ضمن جلوگیری از افت کیفیت فرش کار بافنده را نیز راحت‌تر کند.

این مسئول تأکید کرد: قطعاً در کارهای بعدی از 256 رنگ استفاده می‌شود که نمای بسیار زیباتری به فرش بافته شده می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ترنج فرش ماهشهر در پایان متذکر شد: در طراحی و بافت این تابلوفرش تمام بومی، "خدیجه عابدی" مربی شرکت ترنج فرش ماهشهر، نقش بسیار پررنگ و تأثیرگذاری داشت که جا دارد از این مربی صمیمانه تقدیر و سپاسگزاری کنم.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول