اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد کاشان خبر داد

پیش‌بینی امکانات برای پوشش خبری مراسم قالیشویان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ارشاد کاشان از پیش‌بینی امکانات لازم و تجهیز محل‌ استقرار خبرنگاران برای پوشش خبری مراسم سنتی-مذهبی قالیشویان خبر داد.

پیش‌بینی امکانات برای پوشش خبری مراسم قالیشویان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدمهدی صباغی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌ریزی جامع برای حضور خبرنگاران شهرستان کاشان در مراسم برای تهیه فیلم، عکس و خبر از مراسم سنتی - مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان انجام شده است.

وی، پوشش خبری مراسم سنتی - مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان در سال گذشته توسط خبرنگاران شهرستان در رسانه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: انتظار می‌رود امسال نیز با تمهیداتی که برای خبرنگاران انجام شده این مراسم به طور شایسته پوشش داده شود.

مسئول کمیته فرهنگی تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد هماهنگی برگزاری آئین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال از توزیع یک‌هزار و 100 لوح فشرده بین یک‌هزار و 100 کانون فرهنگی شهرستان کاشان خبر داد و افزود: این لوح حاوی مراسم سنتی-مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان و طرح‌های عمرانی آستان است که توسط تولیت آن آماده و توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان بین کانون‌های فرهنگی شهرستان توزیع شده است.

وی همچنین چاپ و توزیع بروشورهای تبلیغاتی در مبادی ورودی شهرستان و خانه‌های تاریخی و گردشگری و نیز برگزاری نمایشگاهی از آثار عکاسان از مراسم سنتی مذهبی قالیشویان را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده توسط  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان برای این مراسم برشمرد.

حضرت سلطانعلی‌بن امام محمد باقر(ع) اوایل قرن دوم ‌هجری به دعوت اهالی فین و کاشان و از طرف پدر بزرگوارش برای ترویج دین اسلام به‌ ایران مأموریت یافت، اما پس از سه‌ سال تلاش و مجاهدت، سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از یارانش در خطه اردهال کاشان شهید شد.

اکنون بعد از یک‌هزار و 262 سال پس از شهادت حضرت سلطانعلی‌بن امام محمدباقر(ع) مراسم سنتی - مذهبی قالیشویان توسط اهالی فین کاشان در مشهد اردهال به عنوان نماد تشیع پیکر مطهر این حضرت برگزار می‌کنند.

مشهد اردهال در 45 کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع شده است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول