اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مراسم قالیشویان کاشان ثبت ملی شد‌

خبرگزاری فارس: مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان در ردیف آثار میراث معنوی به ثبت ملی رسید.

مراسم قالیشویان کاشان ثبت ملی شد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری کاشان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ثبت ملی این میراث معنوی در آستانه برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
حسین یزدانمهر در ادامه بر اهمیت موضوع گردشگری مذهبی در منطقه کاشان تأکید کرد و گفت: تمام مراحل ثبت این مراسم توسط کارشناسان مردم‌شناسی این اداره انجام پذیرفت.
وی با اشاره به اینکه مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان با شماره 150 در فهرست آثار ملی قرار گرفته، عنوان کرد: مراحل اولیه ثبت جهانی این آیین معنوی نیز توسط  اداره میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری کاشان در حال پیگیری است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان ادامه داد: مراسم قالیشویان فین کاشان نمایش واقعه شهادت سلطان علی بن محمد باقر (ع) در سال 113 هجرت در سرزمین مشهد اردهال و نحوه به خاکسپاری این امامزاده جلیل‌القدر توسط اهالی فین کاشان است.
مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان از سنت‌های هزار ساله است که در دومین جمعه مهر ماه هر سال در مشهد اردهال کاشان برگزار می‌شود و امسال نیز در هشتم مهر ماه با حضور هزاران عاشق اهل بیت(ع) و وفادار به ولایت و با حضور مسئولان کشوری و محلی ساعت 8 صبح تا 12 ظهر در بارگاه سلطان علی بن محمد بن باقر(ع)در مشهد اردهال برگزار می‌شود.
مشهد اردهال در 45 کیلومتری جنوب غربی شهرستان کاشان واقع شده ‌است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول