اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آستان مقدس سلطانعلی بن امام محمد‌باقر (ع):

14 طرح عمرانی در اردهال کاشان اجرا می‌شود‌

خبرگزاری فارس: مدیر آستان مقدس سلطانعلی بن امام محمد‌باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان از اجرای 14 طرح عمرانی به نام 14 معصوم در این آستان خبر داد.

14 طرح عمرانی در اردهال کاشان اجرا می‌شود‌
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محمد‌حسن رسولی کهکی‌قمی صبح امروز در جمع خبرنگاران از جمله طرح‌های عمرانی در دست اجرای آستان مشهد اردهال تکمیل سالن غذاخوری حضرت با وسعت 3 هزار مترمربع به عنوان بزرگ‌ترین سالن غذاخوری پس از سالن غذاخوری حرم رضوی با حدود 90 میلیون تومان هزینه با ظرفیت 2 هزار و 250 نفر، بازسازی حمام عمومی تاریخی با 15 میلیون تومان هزینه، کاشی‌کاری صحن امام علی‌(ع) با 50 میلیون تومان هزینه است. 
وی مرمت و بازسازی قبرستان آستان با هزینه‌ای بیش از 15 میلیون تومان، ساخت کشتارگاه حضرت با هدف بهداشت قربانی، ساخت آبنمای صحن با 8 میلیون تومان هزینه، ساخت ضریح امامزادگان پنج تن از نوادگان حضرت موسی بن جعفر با استفاده از آب طلای عیار بالا با 25 میلیون تومان هزینه از دیگر طرح‌های عمرانی آستان مشهد اردهال برشمرد.
به گفته وی از اردیبهشت ‌ماه سال جاری اجرای کاشی‌کاری حرم با استفاده از رنگ و لعاب کاشی اسلیمی توسط پیمانکار طرح آغاز و با سرعت در حال انجام است.
مدیر آستان مقدس سلطانعلی بن امام محمد‌باقر (ع) با اشاره به اجرای طرح آینه‌کاری گنبد مسجد این حرم  توسط هنرمندان اصفهانی گفت: در مدیریت جدید این آستان با افزایش کارگران آینه‌کار از سه به 12 نفر کار آینه‌کاری گنبد مسجد حرم شتاب بیشتری گرفت. 
رسولی کهکی‌قمی افزود: برای اجرای طرح آینه‌کاری گنبد مسجد تاکنون 110 میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل آن به 200 میلیون تومان دیگر نیاز است.
وی‌ انجام گچبری و آینه‌کاری صحن عامر بن اصر فینی با هزینه‌ای بیش از 30 میلیون تومان، ساخت منبع ذخیره آب 2 هزار و 200 مترمکعبی به‌ عنوان بزرگ‌ترین منبع آب منطقه با هدف جمع‌آوری آب چشمه و قنوات وقفی حضرت با هزینه‌ای بیش از 400 میلیون تومان را از جمله طرح‌های در دست اجرا اعلام کرد.
رسولی کهکی، همچنین ساخت صحن امام خمینی (ره) را یکی از بزرگ‌ترین صحن‌های آستان مقدس سلطانعلی بن امام محمد‌باقر(ع) دانست و خاطرنشان کرد: این صحن با 6 هزار و 500 مترمربع مساحت به وسعت چهار صحن دیگر این امامزاده واجب‌التعظیم است که با هدف رفاه زائران با 30 میلیون تومان هزینه و 40 درصد پیشرفت در حال اجرا است. 
وی در ادامه اجرای طرح تفکیک آب وضو از فاضلاب را یکی دیگر از طر‌ح‌های در دست اجرا و پرثواب آستان ذکر و تصریح کرد: این طرح با استفاده از یک منبع ذخیره آب 60 هزار لیتری و حدود 20 میلیون تومان هزینه اجرا می‌شود. 
مدیر آستان مقدس سلطانعلی بن امام محمد باقر‌(ع) تفکیک آب وضو و فاضلاب، آبیاری 83 هزار هکتار فضای سبز آستان با استفاده از آب وضو که پیش از این از آب شرب استفاده می‌شد و کمک به حل مشکل خشکسالی را از مزایای این طرح ذکر کرد. 
انتهای پیام،/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول