اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد هماهنگی آئین قالیشویان کاشان خبر داد:

آغاز فعالیت کمیته‌های هفتگانه مراسم قالیشویان کاشان

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد هماهنگی برگزاری آئین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال از توابع شهرستان کاشان از آغاز فعالیت‌های کمیته‌های تخصصی هفتگانه این مراسم خبر داد.

آغاز فعالیت کمیته‌های هفتگانه مراسم قالیشویان کاشان
حامد منیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در ستاد هماهنگی برگزاری آئین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال هفت کمیته تخصصی برای برگزاری باشکوه این مراسم تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده ‌است.
وی کمیته‌های، خدمات رفع سد معبر و پشتیبانی، کمیته امنیتی و ترافیک، کمیته فرهنگی تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته بهداشتی و درمانی، کمیته ستاد امر به معروف و نهی از منکر، کمیته پشتیبانی و امور حمل و نقل و همچنین کمیته سقایت و تأمین آب مصرفی مراسم را از جمله کمیته‌های هفتگانه ستاد هماهنگی برگزاری آئین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان برشمرد.
مسئول ستاد هماهنگی برگزاری آئین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال با اشاره به اینکه مسئولیت هر یک از کمیته‌های هفتگانه ستاد بر عهده مسئولان مربوطه کاشان است، افزود: سال گذشته 17 کمیته فعالیت داشتند که برای جلوگیری از موازی‌کاری و تداخل در امور، این تعداد کمیته به هفت کمیته کاهش یافته‌است.
به گفته وی آئین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال برای نخستین بار در سال جاری با درایت و مسئولیت‌پذیری دستگاه‌های متولی برگزار می‌شود تا مراسم با عظمت و شکوه بیشتری برگزار شود. 
منیری پیش‌بینی کرد: امسال بیش از 500 هزار نفر در آئین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان شرکت کنند.
حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر‌(ع) اوایل قرن دوم ‌هجری به دعوت اهالی فین، قم و کاشان از طرف پدر بزرگوارش برای ترویج دین اسلام به ‌ایران مأموریت یافت که پس از سه‌ سال تلاش و مجاهدت، سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از یارانش در خطه "اردهال" کاشان شهید شد.
اکنون بعد از یکهزار و 262 سال از شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) مراسم سنتی مذهبی قالیشویان توسط اهالی فین کاشان در مشهد اردهال بعنوان نماد تشیع پیکر مطهر این حضرت برگزار میکنند و این شور عزاداری در کنار شور حسینی است.
شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر‌(ع) در 27 جمادی الثانی مصادف با 11 مهرماه صورت گرفته‌است و اهالی فین کاشان دعوت‌کنندگان آن حضرت به این خطه و از حامیان جان برکف امام محسوب میشوند که در نزدیکترین جمعه به یازدهم مهرماه که دومین جمعه ماه مهر است در مشهد اردهال کاشان محل شهادت آن حضرت با برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان برای آن حضرت عزاداری میکنند.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول