اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف استان اصفهان:

مشهد اردهال شاخص‌ترین بقعه استان اصفهان است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه اوقاف استان اصفهان گفت: حرم سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان به لحاظ نگاه ملی و حتی فراملی و نیز بهره‌مند بودن از حجم انبوه زائر، شاخص‌ترین بقعه متبرکه استان اصفهان است.

مشهد اردهال شاخص‌ترین بقعه استان اصفهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌السلام محمد قدوسی ‌در حاشیه مراسم جمعه نشلجی‌ها در سومین جمعه از مهر ماه در مشهد اردهال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بقاع متبرکه شهرستان‌های خمینی‌شهر، تیران و کرون، اصفهان، کاشان و آران و بیدگل در استان اصفهان از جمله بقاعی هستند که به لحاظ تأثیرگذاری از اهمیت بالایی برخوردارند.  
وی با اشاره به ظرفیت بالای استان اصفهان در زمینه گردشگری و نگاه ویژه دولت برای توسعه گردشگری مذهبی در کشور گفت: بقاع متبرکه استان اصفهان این ظرفیت را دارد که میزبان زائرانی از کشورهای اسلامی نیز باشند. 
رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه اوقاف استان اصفهان تصریح کرد: برای توسعه گردشگری مذهبی در استان اصفهان نیاز به همکاری همه دستگاه‌های مربوطه به ویژه سازمان میراث فرهنگی است تا برای ایجاد رفاه نسبی زائران از ظرفیت موجود گردشگری استان استفاده نمایند.
قدوسی عنوان کرد: در صورت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان اصفهان توسط سازمان میراث فرهنگی و همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهادها، می‌توان استان اصفهان را به مانند استان‌های قم و خراسان رضوی تبدیل به قطب گردشگری کشور کرد و از حضور میلیونی زائران مذهبی در تمامی طول سال بهره‌مند بود. 
وی همچنین، حضور زائران و استفاده آنان از فضای معنوی بقاع متبرکه را موجب رشد و ارتقای سطح فرهنگ جامعه به ویژه نسل جوان دانست و افزود: امروز بقاع متبرکه می‌تواند به عنوان امن‌ترین پناهگاه و پایگاه فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم دشمن باشد.  
قدوسی در ادامه از جذب 500 نفر عضو جدید برای هیئت امنای بقاع متبرکه استان اصفهان درسال جاری خبر داد و گفت: این افراد پس از جذب و شرکت در کلاس‌های آموزشی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
وی تعداد بقاع متبرکه استان اصفهان را بیش از 500 بقعه ذکر و عنوان کرد: در حال حاضر 700 نفر در هیئت امنای بقاع متبرکه استان اصفهان فعالیت دارند که با جذب 500 نفر عضو جدید تعداد اعضای آن به ‌هزار و 200 نفر افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول