اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت گرفت

9 میلیارد ریال هزینه عمرانی مشهد اردهال

خبرگزاری فارس: تولیت آستان مقدس سلطانعلی ابن امام محمدباقر (ع) مشهد اردهال کاشان از هزینه 9 میلیارد ریال برای انجام فعالیت‌های عمرانی در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

9 میلیارد ریال هزینه عمرانی مشهد اردهال
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حجت‌الاسلام محمدحسن رسولی‌کهکی‌قمی، ظهر امروز در همایش خدام فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی در تالار فرهنگ کاشان گفت: هزینه فعالیت عمرانی آستان مقدس سلطانعلی ابن امام محمدباقر (ع) مشهد اردهال کاشان تا پایان سال جاری به بیش از یک میلیارد تومان برسد.
وی افزود: این میزان هزینه صرف احداث منبع ذخیره آب، احداث سالن غذاخوری، آیینه‌کاری، خریداری چهار منبع بزرگ دوجداره با چهار موتور گرم‌کننده برای تأمین آب گرم سرویس‌های بهداشتی با ظرفیت روزانه 100 نفر، کاشی‌کاری نمای صحن مجدالدین، خرید تسویه فاضلاب، بهسازی آبنمای صحن اصلی شده است.
تولیت آستان مقدس سلطانعلی ابن امام محمدباقر (ع) مشهد اردهال کاشان در ادامه از افتتاح و بهره‌برداری از منبع ذخیره آب آستان مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: منبع ذخیره آب آستان با صرف 500 میلیون تومان اعتبار از زمان کلنگ‌زنی توسط آیت‌الله نمازی امام جمعه کاشان تا امروز که بهره‌برداری از آن آغاز شد در مدت کوتاه پنج ماه به بهره‌برداری رسید.
وی برخی اقدامات عمرانی انجام شده در آستان مقدس سلطانعلی ابن امام محمدباقر (ع) را در ردیف فعالیت‌های فرهنگی اعلام و تصریح کرد: کاشی‌کاری گنبد، احداث مناره و تهیه شعار معنوی، از جمله فعالیت‌های فرهنگی است و نمی‌توان آن را در ردیف فعالیت‌های عمرانی دید.
به گفته وی از ابتدای سال جاری تا ماه گذشته بیش از 150 میلیون تومان صرف آیینه‌کاری آستان مقدس سلطانعلی ابن امام محمدباقر (ع) مشهد اردهال کاشان شده است.
رسولی‌کهکی‌قمی بهسازی آبنمای صحن اصلی آستان با 15 میلیون تومان را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سال جاری ذکر کرد و گفت: با بهسازی آب‌نما صحن اصلی ضمن کوچک شدن ابعاد آب‌نما و افزایش فضای صحن، در مصرف آب نیز  صرفه‌جویی شد.
وی یادآور شد: بیش از 50 میلیون تومان صرف کاشی‌کاری نمای صحن مجدالدین با استفاده از سُیلَ قرآن نوشته شده در مشهدالرضا شده است.
تولیت آستان مقدس سلطانعلی ابن امام محمدباقر (ع) مشهد اردهال کاشان در ادامه از آماده شدن حمامی عمومی در آستان خبر داد و ادامه داد: برای مرمت، توسعه و تجهیز این حمام بیش از 15 میلیون تومان هزینه شده، اما در حال حاضر به دلیل بی‌آبی و بحران خشکسالی در منطقه از آن استفاده نمی‌شود.
رسولی‌کهکی‌قمی همچنین از اجرای طرح تسویه‌خانه فاضلاب آستان در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: با اجرای این طرح پساب فاضلاب آستان تسویه و برای تأمین آب فضای سبز آستان استفاده می‌شود.
به گفته وی برای اجرای طرح تسویه‌خانه فاضلاب نیاز به 70 میلیون اعتبار است و امیدواریم این میزان اعتبار از طریق خیران تأمین شود.
تولیت آستان مقدس سلطانعلی ابن امام محمدباقر (ع) مشهد اردهال کاشان در ادامه از آغاز کاشی‌کاری‌های گنبد بارگاه مقدس سلطانعلی ابن امام محمدباقر (ع) در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: 15 هزار قطعه کاشی در سه مرحله در اصفهان پخته و طراحی شده تا با فراهم شرایط وضعیت جوی هوا کار کاشی‌کاری گنبد آغاز شود.
وی استقبال زائران در فصل زمستان را بر خلاف گذشته چشمگیر دانست و اذعان داشت: در فصل زمستان با وجود سرمای شدید، روزانه نزدیک به یک‌هزار نفر زائر وارد مشهد اردهال می‌شوند.
نخستین همایش خدام فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی توسط امور فرهنگی آستان مقدس حرم سلطانعلی ابن امام محمدباقر (ع) مشهد اردهال کاشان در آستانه هفته وقف با حضور مسئولان استان و منطقه در  تالار فرهنگ این شهرستان  برگزار شد.
انتهای پیام/ن10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول