اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار؛

زندگینامه شهید اردهال به تصویر کشیده شد

خبرگزاری فارس: مسئول تبلیغات ستاد برگزاری مراسم قالیشویان فین کاشان از ساخت مستند دومین جمعه مهرماه به منظور معرفی شهید اردهال حضرت سلطان علی بن محمد باقر (ع) برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.

زندگینامه شهید اردهال به تصویر کشیده شد
حجت‌الاسلام ماشاالله صدیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این فیلم مستند توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و با همکاری انجمن سینمای جوان این شهرستان ساخته شده ‌است.
 وی افزود: این فیلم به تهیه کنندگی ستاد برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان در مشهد اردهال در راستای ارائه یک منبع واحد و صحیح از معرفی و فلسفه برگزاری مراسم قالیشویان به مدت 75 دقیقه تولید شده ‌است.
مسئول تبلیغات ستاد برگزاری مراسم قالیشویان فین کاشان، با اشاره به تکثیر این فیلم مستند در 6 هزار لوح فشرده تصریح کرد: تعدادی از این لوح‌ها بین دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه‌های کاشان و بخشی از آن همزمان با دومین جمعه مهرماه روز برگزاری مراسم قالیشویان در مشهد اردهال بین زائران توزیع می‌شود.
به گفته وی، ماجرای کامل ورود حضرت سلطان علی بن محمد باقر (ع) به مسجد جامع  فین کاشان تا مراحل حرکت آن حضرت از این منطقه به مشهد اردهال و نحوه  شهادتش توسط کارشناس مذهبی به طور جامع و کامل و بر اساس مستندات تاریخی هر کدام در محل وقوع آن در قالب ابن فیلم روایت می‌
وی همچنین از بهره‌برداری ساختمان ستاد برگزاری مراسم قالیشویان فین کاشان در زیربنای 234 متر مربع در سه طبقه و با کاربری فرهنگی و اداری خبر داد و یادآور شد: این ساختمان طی مدت هفت ماه با همکاری و مشارکت مردمی و خیران منطقه فین احداث شده ‌است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول