اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی فهرج خبر داد

سمپاشی 82 هزار دام علیه بیماری‌های انگلی در فهرج

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: در راستای مبارزه با بیماری‌های انگلی از ابتدای سال جاری تاکنون 79 هزار و 730 رأس دام سبک و 2 هزار و 320 رأس دام سنگین مورد سمپاشی قرار گرفتند.

سمپاشی 82 هزار دام علیه بیماری‌های انگلی در فهرج

مهدی بمان‌دشتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: بیماری زردی که هر ساله مشکلات زیادی برای دامداران ایجاد می‌کند با اقدامات مناسب شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج به نحو مطلوبی کنترل شد.

وی از کاهش بیماری‌های انگلی خبر داد و افزود: در این راستا تمام اماکن دامی دامداران در دو بخش مرکزی و نگین کویر مورد سمپاشی قرار گرفتند

بمان‌دشتی با بیان اینکه عامل بیماری زردی کنه است، بیان داشت: مهم‌ترین عامل مبارزه و کنترل این بیماری سمپاشی اماکن دامی و بدن دام‌ها و رعایت بهداشت اماکن دامی است.

وی گفت: به منظور مبارزه با بیماری‌های دامی  500 نفر از دامداران در 17 روستا با بیماری‌های دامی مربوط به فصل گرما آشنا شدند.

بمان‌دشتی تصریح کرد: در راستای مبارزه با بیماری‌های انگلی از ابتدای سال جاری تاکنون 79 هزار و 730 رأس دام سبک و 2 هزار و 320 رأس دام سنگین و همچنین 21 هزار و 320 متر مربع اماکن دامی مورد سمپاشی قرار گرفتند که به این منظور از 295 لیتر سم‌های فلومترین، سایپرمترین و سای هالوترین استفاده شد.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج خاطر نشان کرد: بیماری تیلریوز (زردی) از جمله بیماری‌هایی است که توسط انگل‌ها بروز می‌کند و سالانه خسارات شدید اقتصادی به دامداران می‌تواند، وارد کند.

وی بر همکاری دامداران با کارشناسان و اکیپ‌های اعزامی به روستاهای این شهرستان تأکید کرد.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول