اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پیشگیری از تب کریمه‏کنگو انجام می‏شود

آغاز طرح سم‏پاشی اماکن نگهداری دام در فیروزکوه

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فیروزکوه از آغاز طرح سم‏پاشی اماکن نگهداری دام از اوایل تیر ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

آغاز طرح سم‏پاشی اماکن نگهداری دام در فیروزکوه

امیر انوری‏زاده امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: برای کنترل و نابودسازی انگل‏های خارجی بدن دام از جمله کنه، کک و ... عملیات سم‏پاشی اماکن نگهداری دام از سوی شبکه دامپزشکی شهرستان فیروزکوه صورت می‏گیرد.

وی اجرای این طرح را در راستای پیشگیری از تب خونریزی‏دهنده کریمه‏کنگو بسیار موثر دانست و گفت: اجرای این طرح در سال‏های گذشته سبب شده که موردی از تب کریمه‏کنگو در منطقه فیروزکوه گزارش نشود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فیروزکوه بیان کرد: سم‏پاشی اماکن نگهداری دام، انواع کنه‏ها را که عامل اصلی تب کریمه‏کنگو هستند، نابود می‏کنند.

انوری‏زاده اضافه کرد: با هماهنگی بخشداری، دهیاری و شوراهای اسلامی و اعزام اکیپ‏هایی از سوی شبکه دامپزشکی شهرستان فیروزکوه، عملیات سم‏پاشی جایگاه‏های دامی به منظور نابودی انگل‏های خارجی بدن دام صورت می‏گیرد.

وی تصریح کرد: در مرحله اولیه به منظور انجام عملیات سم‏پاشی، پاک‏سازی اماکن نگهداری دام همچون جمع‏آوری فضولات حیوانی از سوی دامداران ضروری است.

انوری‏زاده اضافه کرد: در صورت پاک‏سازی نشدن اولیه جایگاه نگهداری دام به طور هماهنگ از سوی تمام دامداران روستاها، عملیات سم‏پاشی و تلاش‏های مجموعه دامپزشکی به نتیجه نمی‌رسد.

وی ادامه داد: همکاری دامداران در سطح روستاها برای پاکسازی محل نگهداری دام‏ها امری ضروری است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فیروزکوه گفت: پس از انجام عملیات پاکسازی با اعزام اکیپ‏های دامپزشکی و با همکاری دامداران، عملیات سم‏پاشی آغاز می‌شود.

انوری‏زاده خاطرنشان کرد: عملیات سم‏پاشی برای نابودسازی انگل‏های خارجی بدن دام در دو سال گذشته در شهرستان فیروزکوه از جمله روستاهای طرود، نام‏آور، جلیزجند و لزور و سایر روستاها انجام شده است.

وی افزود: با انجام این اقدامات در سطح منطقه همواره در راستای جلوگیری از بیماری‏ها همچون تب کریمه‏کنگو گام‏های موثری برداشته شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فیروزکوه انجام سم‏پاشی اماکن نگهداری دام‏ها را یکی از راه‏های جلوگیری از انواع بیماری‏های دامی به ویژه تب کریمه‏کنگو عنوان کرد.

انوری‏زاده کاهش جمعیت انگل‏های خارجی دام‏ها که خود ناقل بسیاری از بیماری‏ها هستند، را از پیامدهای مثبت اجرای این طرح در شهرستان فیروزکوه دانست.

وی بیان کرد: در صورت کنترل و ریشه‏کنی انگل‏های خارجی دام زمینه افزایش درآمد اقتصادی دامداران به لحاظ افزایش وزن و حفظ سلامت دام فراهم می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فیروزکوه کاهش مخاطرات ناشی از بروز بیماری‏های دامی و جلوگیری از بروز تب کریمه‏کنگو را از جمله مهم‏ترین پیامدهای اجرای طرح سم‏پاشی اماکن نگهداری دام‏ها در منطقه عنوان کرد.

انتهای پیام/س20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول