اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به گرمای شدید

36 هزار مترمربع جایگاه دام در ریگان سمپاشی شد

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: سمپاشی 87 هزار و 927 رأس دام سبک، 10 هزار و 167 راس دام سنگین و 36 هزار و 945 متر ‌مربع جایگاه دام این شهرستان انجام شد.

36 هزار مترمربع جایگاه دام در ریگان سمپاشی شد

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های دامی‌ بیماری‌های انگلی خارجی تلقی می‌شود و با آغاز فصل تابستان و گرمای شدید شیوع اینگونه بیماری‌ها افزایش می‌یابد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های کنترل این بیماری سمپاشی اماکن دامی است و به همین منظور کار سمپاشی 87 هزار و 927 رأس دام سبک، 10 هزار و 167 رأس دام سنگین و 36 هزار و 945 متر ‌مربع جایگاه دام در ریگان انجام شد.

جعفری ابراز داشت: این کار توسط دو اکیپ عملیاتی در بخش مرکزی و گنبکی در قالب سه طرح جامع و مبارزه با تب کریمه کنگو سمپاشی می‌شود.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه مورد کلاس آموزشی در این زمینه برای دامداران شهرستان ریگان برگزار شده است.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: انگل‌های خارجی شامل کنه‌ها، حرب‌ها، شپش‌ها و کک‌ها است، اینگونه انگل‌ها با خون‌خواری موجب ضعف، لاغری و کاهش راندمان تولید دام می‌شوند.

جعفری افزود: این انگل‌ها با آسیب رساندن ‌به پوست‌ دام، ریزش مو و پشم دام و از بین بردن انعطاف‌پذیری پوست ارزش این فرآورده دامی را کم می‌کنند.

وی از دامداران شهرستان خواست برای مبارزه با این انگل‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش فارس در شهرستان ریگان بیش از 250 هزار راس دام سبک و 14 هزار راس دام سنگین نگهداری می‌شود که یکی از قطب‌های مهم دامپروری شرق استان کرمان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول