اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو انجام شد

استحمام و سمپاشی 68 هزار رأس دام در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد 68 هزار و 268 رأس دام سبک و سنگین به صورت رایگان در این استان برای پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو سمپاشی و استحمام شدند.

استحمام و سمپاشی 68 هزار رأس دام در کهگیلویه و بویراحمد

محسن صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: با توجه به بروز بیماری مشترک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و در راستای صیانت از سرمایه دامی، تعداد 68 هزار و 268 راس دام سبک و سنگین در سه ماهه اول سال‌جاری در این استان به صورت کاملا رایگان سمپاشی و استحمام شدند.

صادقی از توزیع رایگان 500 میلیون ریال انواع سموم، آنتی‌بیوتیک و داروهای انگلی در همین مدت در استان خبر داد و گفت: این اعتبار از اعتبارات فصل خشکسالی و توسط استانداری پرداخت شده که به صورت صد درصد رایگان در اختیار دامداران قرار گرفت.

وی یادآور شد: با تلاش کارکنان مجموعه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان مشاهده نگردیده است و همچنان توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در خصوص این بیماری و رعایت نکات بهداشتی اهمیت موضوع را دو چندان می‌کند.

این مسئول افزود: پرهیز از نگهداری احشام در منزل، اجتناب از کشتار دام در منازل و معابر عمومی، استفاده از دستکش هنگام کار با گوشت، نگهداری لاشه به مدت 24 ساعت و آلایش‌های خوراکی به مدت 48 ساعت در یخچال از مهم‌ترین توصیه‌های دامپزشکی به شهروندان در این زمینه است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول