اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال حمله آفت ملخ صورت گرفت

سمپاشی 2500 هکتار از مزارع طارم سفلی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در پی حمله آفت ملخ در روستای جمال‌آباد شهر لوشان از توابع استان گیلان، این مدیریت اقدام به مبارزه و کنترل این آفت در منطقه طارم سفلی کرده است.

سمپاشی 2500 هکتار از مزارع طارم سفلی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمدحسین مصلحی‌راد اظهار کرد: کانون این آفت در استان گیلان گزارش شده که به طرف استان قزوین در حرکت است.

وی ادامه داد: این نوع ملخ به نام ملخ مراکشی معروف بوده که قدرت پرواز دارد و حتی در یک نوبت می‌تواند 30 کیلومتر پرواز کند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه بیان کرد: روش مبارزه با این آفت، محلول‌پاشی و طعمه‌پاشی است که بیش از دو هزار و 500 هکتار از مزارع در منطقه طارم سفلی از توابع استان قزوین توسط این مدیریت سمپاشی شده است.

وی عنوان کرد: این عملیات با استفاده از 24 دستگاه انواع سمپاش‌های بخش دولتی و خصوصی مشغول انجام می‌باشد که برای مبارزه بیشتر از سازمان حفظ نباتات کشور نیز کمک گرفته شده است.

مصلحی‌راد خاطرشان کرد: هم‌اکنون خسارت وارده به مزارع در استان قزوین بسیار ناچیز بوده و این مدیریت با اقدام به موقع و جدی و صرف هزینه توانست اقدامات خود را در سطح محدودی در منطقه جمال‌آباد شهر لوشان انجام دهد تا از انتشار آفت به صورت وسیع و گسترده در استان قزوین جلوگیری شود.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول