اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام کرد

سم‌پاشی 125 هزار راس و 4 میلیون متر‌مربع جایگاه دام

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: برای پیشگیری از تب‌کریمه‌کنگو سم‌پاشی 125 هزار راس و 4 میلیون متر‌مربع جایگاه دام در استان انجام گرفته است.

سم‌پاشی 125 هزار راس و 4 میلیون متر‌مربع جایگاه دام

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد‌رضا نیکبخت در ستاد بحران که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بیماری تب‌کریمه‌کنگو یک بیماری تب‌دار حاد است که در مناطق آفریقا، آسیا و شرق اروپا به صورت بومی وجود دارد که توسط کنه منتقل می‌شود. تا‌کنون مورد مشکوک به بیماری تب‌کریمه‌کنگو در استان شناسایی نشده است‌.

وی از مهم ترین راه‌های انتقال این بیماری، به کشتار غیرمجاز دام اشاره کرد و گفت: دامدارن، قصابان، پزشکان و به طور کلی هر کس که به طور مستقیم با دام ارتباط دارد، در معرض خطر ابتلا به تب‌کریمه‌کنگو است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده، خاطرنشان کرد: سم‌پاشی بدن و جایگاه دام، بهسازی جایگاه دام جهت جلوگیری و تکثیر کنه، آموزش و صنعتی کردن کشتارگاه و ... برخی از کارهای انجام شده در این راستا بود.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 هزار لیتر سم خریداری و 125 هزار راس دام  و 3 میلیون و 800 هزار مترمربع جایگاه دام سم‌پاشی شده است ادامه داد: دو هزار و 300 نفر روستایی و عشایری آموزش داده شدند. در راستای اطلاع‌رسانی و مبارزه با کشتار دام غیر‌مجاز‌، 12 هزار برگ پوستر با توصیه‌های بهداشی توزیع شده است.

استاندارکرمانشاه نیز در ادامه با تاکید بر صنعتی‌کردن کشتارگاه، اظهار کرد: کشتار هر مرغ و دام به صورت زنده در سطح شهر ممنوع است و اداره‌کل دامپزشکی استان باید برخورد قاطعانه‌ای را با این نوع کشتار غیربهداشتی کند.

وی از نیروی انتظامی استان خواست برای برخورد قاطعانه با متخلفان با ادره‌کل دامپزشکی استان همکاری لازم را انجام دهند.

هاشمی با اشاره به کشتار بالای دام زنده در برخی از مناطق چون جوانرود و شیان اسلام‌آبادغرب، از راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی در منطقه شیان اسلام‌آبادغرب خبر داد و گفت: آمادگی ایجاد و ارائه تسهیلات را برای ایجاد کشتارگاه در این منطقه داریم.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول