اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت:

60 درصد درآمد شهرداری رشت غیر پایدار است

خبرگزاری فارس: شهردار رشت گفت: 60 درصد درآمد شهرداری رشت از محل تخلفات ساختمانی و غیر پایدار است.

60 درصد درآمد شهرداری رشت غیر پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی ثابت‌قدم در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی این شهر با نمایندگان رشت با بیان اینکه طبق سرشماری گذشته، رشت دارای حدود 700 هزار نفر جمعیت است، اظهار داشت: با توجه به سفرهای روزانه و شبانه، رشت دارای بیشترین مشکل سفرهای حاشیه بر متن را دارد.

شهردار رشت میزان سفرهای برون شهری رشت را فشرده‌ترین دانست و تصریح کرد: سد معبر رشت زاییده بسیاری از مهاجرت‌های درون شهری به داخل است که درآمدی حاصل نمی‌شود و اقتصاد غیررسمی شکل می‌گیرد و تمام این موارد موجب می‌شود که افق چشم‌انداز این شهر سر نگیرد.

این مسئول با بیان اینکه برنامه راهبردی شهرداری رشت به صورت کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت است، تصریح کرد: برنامه‌های رشت با یک سری عناوین که ما را به مشخصه می‌رساند ترسیم شده و چشم‌انداز درازمدت دارد.

وی از انجام مطالعه طرح تفصیلی رشت خبر داد و عنوان کرد: تعیین تکلیف موضوعات اشتغال شهرهای اطراف رشت یکی از برنامه‌های ماست.

ثابت‌قدم با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی نیاز به اصلاح داریم، خاطرنشان کرد: نابرابری اجتماعی و عدم توزیع عادلانه فضا مشکلات عمده محله‌های رشت است.

این مسئول درباره مشکلات توسعه اقتصادی رشت بیان داشت: 60 درصد درآمد شهرداری از محل تخلفات ساختمانی و غیر پایدار است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه میزان اقتصاد این شهر در بحث ساخت و سازها جاری نمی‌شود، خاطرنشان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در رشت تهیه شده است.

وی حجم تردد ترافیک، سیاست‌های کلی نظام و بحث زباله‌سوز را از دیگر موارد ذکر کرد و یادآور شد: نیازمند پیاده‌‌روسازی هستیم و در توسعه فضای سبز زیرمجموعه‌هایی فعالیت دارند.

ثابت‌قدم اذعان داشت: در حوزه فعالیت‌های خدماتی نیاز به افزایش افق‌های زیادی داریم.

این مسئول در پایان تمرکززدایی را از برنامه‌های کوتاه مدت شهرداری رشت عنوان کرد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول