اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نمایندگی خبرگزاری فارس در کرمان خواستار شد

اختصاص درصدی از درآمدهای معادن کرمان به محرومان

خبرگزاری فارس: مدیر نمایندگی خبرگزاری فارس در استان کرمان گفت: درصدی از درآمدهای معادن و صنایع بزرگ کرمان به محرومان این استان اختصاص یابد.

اختصاص درصدی از درآمدهای معادن کرمان به محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اصغر سعیدی ظهر امروز در بازدید رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از نمایندگی خبرگزاری فارس در استان کرمان با اشاره به خام‌فروشی معادن استان اظهار داشت: استان کرمان به لحاظ معدنی از ظرفیت بسیار بالایی برخودار بوده، اما از وجود صنایع جانبی محروم است.

وی بیان داشت: تمام سرمایه‌های استان کرمان در زمینه معدن اعم از صنایع تبدیلی و حساب‌های شرکت‌های بزرگ معدنی خارج از استان کرمان است.

سعیدی افزود: درصدی از درآمدهای معادن و صنایع بزرگ کرمان باید به محرومان این استان اختصاص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نیز ظرفیت‌های بسیار بالایی داریم، اما آن گونه که باید به کشور و دنیا معرفی نشده‌ایم.

سعیدی ابراز داشت: اقلیم متنوع آب و هوایی استان کرمان موقعیت‌های بسیار عالی را در زمینه کشاورزی ایجاد کرده و در این زمینه باید بیشتر کار و تلاش شود.

وی یکی از معضلات استان کرمان را قاچاق مواد مخدر عنوان کرد و گفت: با تلاش‌های نیروی انتظامی هر هفته شاهد کشفیاتی در زمینه مواد مخدر هستیم و این آمار نیز به دلیل تأثیر مرزهای شرقی کشور است.

مدیر نمایندگی خبرگزاری فارس در استان کرمان ابراز داشت: قاچاق انسان نیز از مواردی است که احساس خطر جدی را برای استان کرمان به وجود آورده است.

سعیدی افزود: تعداد افاغنه ساکن در استان کرمان بسیار زیاد است و این حضور موجب بروز ناامنی‌ها و وقایع زیادی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه سنخیتی میان خروجی‌های دانشگاه‌ها و بازار کار وجود ندارد، عنوان کرد: باید در مورد رشته‌های تحصیلی مورد نیاز استان مانند کشاورزی، صنعت و گردشگری سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول