اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

درآمد ناخالص ملی صرف حوزه سلامت و بهداشت شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درآمد ناخالص ملی باید صرف بودجه‌های حوزه سلامت و بهداشت شود.

درآمد ناخالص ملی صرف حوزه سلامت و بهداشت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری صبح امروز و در جمع پزشکان برگزیده کشوری و استانی که با هدف گرامیداشت روز پزشک و داروساز برگزار شد، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد برای خدمات پزشکی بیش از 50 درصد هزینه‌ها را بیمار متحمل می‌شود و این در حالی است که متولی این امر بودجه‌های پزشکی دولت است و این رقم باید به 30 درصد برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: میانگین طول عمر ایرانیان در دوران انقلاب اسلامی حدود 56 سال بوده و در حال حاضر این رقم به 73 سال ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: افزایش طول عمر در یک جامعه نشان دهنده شاخصه‌های رشد سلامت در جامعه است.

شبستری با اشاره به جایگاه ایران در رتبه‌بندی بین‌المللی شاخصه‌های سلامت، گفت: اگر چه رشد چشم‌گیر طول عمر کشور نسبت به دهه 50 قابل تحسین است اما این نکته لازم به ذکر است که ایران در رتبه‌بندی بین‌المللی شاخصه‌های سلامت و میانگین طول عمر در جایگاه پایینی قرار دارد و این حاکی از نبود کیفیت و سلامت در زمینه‌های جسمی و روحی افراد جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای طرح پزشک خانواده خبر داد و افزود: پزشک خانواده از موثرترین گام‌ها در رشد چشم‌گیر کیفیت در این حوزه است که می‌توان سلامت‌محوری را مهم‌ترین دستاورد آن دانست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 3 هزار پزشک در سطح استان با ثبت‌نام در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند و در این ارتباط و به منظور اجرای هر چه سریع‌تر آن نیازمند تعامل وزرای بهداشت و مسئولان ذی‌ربط هستیم.

شبستری با برشمردن عوامل پیشرفت پزشک خانواده، گفت: برای نتیجه‌دهی مثبت این طرح باید با دیدی واقع‌بینانه و به دور از ایده‌های شعارگونه به بررسی مسائل بپردازیم، بسترسازی صحیح، مطالبات صحیح، افزایش بودجه حوزه سلامت از درآمد ناخالص ملی و اجرای طرح به شکل علمی و رسمی از مواردی است که با نگاه صحیح به آن می‌توان عملکردهای مثبتی را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با روندی صعودی و کسب رتبه‌های حائز اهمیت کشوری و استانی هم‌چنان مسیر پیشرفت را بر خود هموار کرده است.

شبستری تاکید کرد: تالارهای در حال بازسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ارتقای بخش اورژانس مشهد با ساخت اورژانس 100 تخت‌خوابی بیمارستان امام رضا(ع) و 200 تخت‌خوابی بیمارستان قائم، گسترش و توسعه دانشکده‌های داروسازی، پیراپزشکی، طب سنتی و غیره از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان در حوزه بهداشت و سلامت حاشیه‌نشینان شهر گفت: با توجه به ایده‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر عملکردهای مثبت و کارآ در حوزه بهداشت و سلامت، در همین راستا حاشیه‌نشینان شهر نیز پوشش داده می‌شود و برنامه‌های زیادی در حال بررسی و اجرا است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول