اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس نهم:

انباشت مطالبات سیستم بانکی ناشی از ضعف درآمد بخش کشاورزی است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس نهم گفت: اگر امروز انباشتی از مطالبات سیستم بانکی را شاهدیم، به ضعف درآمد بخش کشاورزی برمی‎گردد.

انباشت مطالبات سیستم بانکی ناشی از ضعف درآمد بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عیسی امامی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان با بیان اینکه عمده درآمد استان در بخش کشاورزی است اظهار داشت: متاسفانه سهم استان در این بخش بسیار ناچیز است.

وی ریشه ناهنجاری‎های اجتماعی را در بخش اقتصادی عنوان کرد و متذکر شد: بنا داریم تا اقتصاد گلستان را به عنوان موضوع ملی و استانی پیگیری کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی، اقتصادی کردن بخش کشاورزی را یکی از اولویت‎های مهم خواند و تصریح کرد: کشاورزی زمانی اقتصادی می‎شود که بهره‎وری حاصل شده و هزینه‎کردهای این بخش با حداقل سود بانکی و نرخ تورم شده درآمد را توجیه‎پذیر کند.

امامی با بیان اینکه یکی از برنامه‎های اساسی ما توجه به بخش صنعت تبدیلی کشاورزی است متذکر شد: نشست‎های تخصصی با وزیر کشاورزی در مورد اقتصادی‎ کردن کشاورزی گلستان برگزار شده و تذکراتی به حوزه وزارت در زمینه خرید سیب‎زمینی، گندم، گوجه‎فرنگی و سایر محصولات کشاورزی داده شده است.

وی تاکید کرد: اکنون کشاورزی به خاطر اشتغالزایی و درآمد به جای اینکه به فرصت تبدیل شود متاسفانه یک تهدید است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس نهم افزود: درآمد و هزینه تمام شده در محصولات مهم و استراتژیک مانند گندم واقعا پایین است لذا تلاش داریم تا مطالبات کشاورزان استان که اساسی و به حق بوده را با جدیت پیگیری کنیم.

امامی اقتصاد مقاومتی را در سایه خودکفایی و استقلال در بخش کشاورزی عنوان کرد و بیان داشت: به تعبیر امام راحل و اغلب کارشناسان، اگر آب و نان یک مملکت تامین شود آن جامعه، بحران را نیز پشت ‎سر خواهد گذاشت و جنگ را مدیریت می‎کند.

وی تاکید کرد: امروز اقتصاد مقاومتی یکی از فاکتورهای مهم توجه و عنایت ویژه در سرمایه‎گذاری مولد در بخش کشاورزی است و می‎تواند روحیه مقاومت مردم را در سایه تولید بخش کشاورزی و اقتصاد تامین کند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول