اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد:

دغدغه اصلی مسئولان وصول درآمدهای مصوب باشد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، مالیات جلوه‌ای از فرهنگ ملت‌ها است، گفت: دغدغه اصلی مسئولان این استان وصول درآمدهای مصوب و پیش‌بینی شده باشد.

دغدغه اصلی مسئولان وصول درآمدهای مصوب باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ابراهیم کشاورز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 78 درصد درآمدهای استان کهگیلویه و بویراحمد از محل دریافت مالیات است.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مالیات قبل از آنکه درآمدی برای دولت‌ها باشد، نمادی از فرهنگ ملت‌ها است که باید این فرهنگ در این استان روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

وی ادامه داد: حدود 80 درصد درآمد مالیاتی این استان از محل مالیات‌های تکلیفی و حقوقی است که از شرکت‌ها، پیمانکاران و افراد شاغل کسر می‌شود.

کشاورز با بیان اهمیت پرداخت مالیات برای اداره کشور ابراز داشت: بر اساس قوانین موجود، سالانه می‌بایست پایه درآمدها نسبت به هزینه‌ها، 10 درصد افزایش پیدا کند و در راستای آن هزینه‌های دولت نیز دو درصد کاهش پیدا کند.

 

* دغدغه اصلی مسئولان وصول درآمدهای استان باشد

این مسئول اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مشاغل و سایر منابع درآمدی کمترین سهم را در پرداخت مالیات و درآمدهای ناشی از آن دارند و بیشترین مبلغ مالیاتی مربوط به پنج درصد تکلیفی مالیات پیمانکاران و شرکت‌ها است. 

وی بدون اشاره به مبلغ درآمدهای مالیاتی این استان، تاکید کرد: باید دغدغه اصلی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد، وصول میزان مصوب درآمدها باشد.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد از رشد 20 درصدی درآمدها به نسبت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: البته نسبت به مبلغ مصوب عقب هستیم.

وی با اشاره به این نکته که درآمدهای نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد، استانی محسوب نمی‌شود، یادآور شد: سود فروش نفت این استان جزو درآمدهای ملی است و تنها دو درصد آن به این استان می‌رسد.

کشاورز، قطع وابستگی به نفت و اتکا به سود آن را آرزوی بزرگی خواند که در صورت تحقق آن و با بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی می‌توانیم بدون نیاز به نفت و با عبور از تحریم‌ها، با اقتدار روی پای خود بایستیم.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول