اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج اصناف ورامین:

مبانی مدیریتی در 14 قرن پیش توسط دین اسلام بیان شده است

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج اصناف شهرستان ورامین گفت: تمامی مفاهیم عمیق مدیریتی در بیش از 14 قرن پیش توسط دین مبین اسلام تشریح شده است.

مبانی مدیریتی در 14 قرن پیش توسط دین اسلام بیان شده است

 فتح‌الله فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران، با بیان اهمیت برتری صنایع و سازمان‌ها در بهینه‌سازی مناسب و متناسب نیروی انسانی است، اظهار داشت: ممکن است یک سازمان سرمایه و تکنولوژی و امکانات داشته باشد اما نتواند کارآمد عمل کند.

فرمانده بسیج اصناف شهرستان ورامین افزود: امروزه سرمایه اصلی صنایع و سازمان‌ها نیروی انسانی آنها است نه دستگاه و ماشین‌آلات و ساختمان‌ها و به همین دلیل مدیریت نیروی انسانی نقش انکار ناپذیر در پیشرفت و سرافرازی یک سازمان دارد.

وی سپس به اهمیت فراوان کشورهای پیشرفته به مدیریت نیروی انسانی و علوم مبتنی بر آن اشاره کرد و اظهار داشت: ترکیب مدیر موفق و نیروی انسانی کارآمد سربلندی سازمان را برعهده خواهد داشت.

فرجی در ادامه مدیر را از رهبر متفاوت دانست و گفت: قدرت مدیر در چارچوب قانون و مقررات اجتماعی است، در واقع قوانین مادی حاکم بر یک سازمان به مدیر مشروعیت می‌بخشد اما رهبر فراقانونی و فرامادی است، یک حس روحی و قلبی نسبت به شخص هادی، قدرت رهبر را سبب می‌شود.

عضو کارگروه اجتماعی باشگاه نویسندگان انقلاب اسلامی عنوان کرد: مدیر از همان ابتدا انتخاب شده است ولی رهبر توسط افراد انتخاب می‌شود، رهبر در واقع احساس نیاز بشر به مدیریت‌پذیری است، بنابراین یک مدیر خوب اگر بخواهد موفق شود باید رهبری لایق باشد.

وی در ادامه ابراز داشت: غرب پس از سال‌ها تحقیق و تفحص و پرداخت هزینه‌های گزاف و سعی و خطا به این نتایج دست یافته است، اما تمامی این مفاهیم عمیق مدیریتی در بیش از 14 قرن پیش توسط دین مبین اسلام تشریح شده است.

فرجی افزود: یک نمونه از افرادی که بر مبنای توسل و اتکا به مفاهیم غنی اسلامی ابتدا یک رهبر خوب و سپس مدیری لایق بود شهید رجایی است که به واسطه همین مطلب در حال حاضر به یک الگوی مدیریتی ایرانی اسلامی موفق تبدیل شده است و باید علاوه بر اینکه الگوی مدیریتی وی در کشور مورد استفاده قرار گیرد به عنوان یک ایده مدیریتی به دنیا عرضه شود.

فرمانده بسیج اصناف شهرستان ورامین خاطرنشان کرد: شهید رجایی قبل از اینکه قانون وی را رئیس جمهور کشور کند رئیس دل‌های ایرانیان بود، این مطلب به خوبی از موارد موجود در اختلافات بین وی و بنی صدر مشهود است.

فرجی در پایان یادآور شد: همین امر هم سبب شد دشمنان انقلاب اسلامی محبوبیت وی را برنتابند و مدیریت او را برای منافع خود خطرناک دیده و اقدام به آن ترور وحشیانه کنند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول