اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی مازندران:

پلیس فتا هتک‌حرمت به چهره‌های مملکتی را شناسایی می‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی مازندران از تماس 500 هزار نفر با پلیس مازندران در سال گذشته خبر داد و گفت: پلیس فضای مجازی هتک حرمت به برخی چهره‌های مملکتی را شناسایی می‌کند.

پلیس فتا هتک‌حرمت به چهره‌های مملکتی را شناسایی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، علیرضا مسکنی ظهر امروز در آیین معارفه فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان با تقدیر از حضور مسئولان در این مراسم بیان داشت: حضور مسئولان در سربازی نیروی انتظامی تقدیر از یک فرد نیست بلکه عنایت و محبتی است که به این نیرو دارید.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه افتخار ما این است که نیروی انتظامی یک نیروی مردمی و در تعامل با آنهاست، خاطرنشان کرد: فرمانده کل قوا برای ما دو نکته را تاکید دارند که مردمی بودن در سایه اقتدار همراه با رأفت و مهربانی و همچنین فضای مسلمانی در آن که به مسئولان عقیدتی و فرماندهان تاکید دارند که این فضا باید در نیروی انتظامی حفظ شود.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، مامور نیروی انتظامی باید خود اصلاح شده و کامل باشد تا به درستی به ماموریت‌های خود بپردازد.

مسکنی پلیس کشور را یک نیروی مکتبی دانست و افزود: بزرگ‌ترین افتخار ما این است که تحت فرماندهی مرجع عالی قدر مسلمین جهان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 90 میلیون خدمت به مردم در مسائل مختلفی همچون اماکن، گذرنامه، رسیدگی به شکایات و... ارائه شده، ابراز داشت: در سال گذشته حدود 500 هزار تماس تلفنی با نیروی انتظامی مازندران از سوی مردم گرفته شده و شماره 197 نیز با عنوان واحد نظارت همگانی، انتقادات، پیشنهادات و شکایات مردم از پلیس را ثبت می‌کند که این نشان از تعامل پلیس با مردم است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه باید حساسیت نسبت به مطالبات مردم داشته باشیم، بیان داشت: این کار اعتماد مردم را بالا می‌برد و اگر مردم به پلیس اعتماد کنند بهتر و بیشتر این نیرو را همراهی می‌کنند.

مسکنی ادامه داد: امروز اگر حرف پدر شهیدی را می‌شنویم در واقع حرف یک فرد نیست بلکه حرف یک گروه و جریان است و پلیس ایران با همه وجود در خدمت مردم به ویژه خانواده شهدا و پیگیر مطالبات آنها است.

وی با بیان اینکه امروز مطالبات مردم فقط در شهر، روستا و بخش نیست، اضافه کرد: امروز فرزندان شما در نیروی انتظامی در نقاط صفر مرزی حضور دارند و برخورد با اشرار یکی از کارهای روزانه آنهاست.

فرمانده انتظامی مازندران کارهایی همچون مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با جرایم و مفاسد اخلاقی را از مهم‌ترین ماموریت‌های نیروی انتظامی دانست و افزود: در همه این ماموریت‌ها نیروی انتظامی تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا مردم راضی باشند، اما در برخی از این موارد آمار قابل تاملی وجود دارد که بیان آن صحیح نیست و گاهی برخی از رسانه‌ها از ما در مورد جرایم و مفاسد اخلاقی سئوال می‌کنند که به خاطر شرایط روانی جامعه پاسخگو نیستیم.

مسکنی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ماموریت‌های نیروی انتظامی را در مقوله راهنمایی و رانندگی و همچنین پلیس راه عنوان کرد و ادامه داد: در تمام طول شبانه‌روز و به ویژه در ایام تعطیلات این پلیس راه و ماموران راهور هستند که در جاده‌ها امنیت را برقرار می‌کنند و تنها افتخار ما در این لباس سربازی این است که برای مردم ولایتمدار ایران اسلامی این کار را می‌کنیم.

وی یادآور شد: اگر در کارهای خود کوتاهی کنیم در واقع به مردم و اعتمادشان خیانت کردیم و معتقدیم اگر مکتبی بودن پلیس ایران را بگیریم هیچ چیزی نخواهیم داشت.

مسکنی تصریح کرد: امروز پلیس در مقوله اجتماعی به صورت جدی وارد شده به طوری که هم اکنون پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در فضای مجازی (فتا) با گذراندن آموزش‌های لازم و فراهم شدن امکانات سخت افزاری قوی پرونده‌هایی همچون برداشت وجه از حساب‌های بانکی، هتک حرمت به برخی چهره‌های مملکتی و دیگر رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی را کنترل و شناسایی می‌کند.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه باید همه خیرخواه یکدیگر باشیم و به تقویت هم فکر کنیم، بیان داشت: مردم از این اتحاد دلگرم می‌شوند چراکه برخی اظهارنظرهای بی‌پایه و اساس یاس و دلسردی را به جامعه تزریق می‌کند.

وی با اشاره به وجود فضای همدلی و صمیمیت در سطح شهرستان محمودآباد گفت: اگر جنگ ما در هشت سال به شکلی پیش رفت که حتی یک وجب از خاک میهن را به دشمن ندادیم به دلیل وجود وحدت در بین مسئولان و رزمندگان بود و امروز نیز جبهه، فضا، دشمن و همه چیز همان است و فقط رنگ و لعاب عوض کرده است.

مسکنی عنوان کرد: دشمن در سایه بدحجابی جامعه سنگرهای دیگر ما را فتح خواهد کرد و باید هوشیار باشیم و نگذاریم آنها به مقاصد خود دست یابند.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به تحولات سوریه بیان داشت: سربازان سوریه حسرت داشتن رهبری همچون مقام معظم رهبری را دارند و این طعم با ارزش ولایت را برای ما شیرین‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: باید به این نظام، رهبری و مردم افتخار کرد و این امانت امروز به دست من و شماست و باید راست و حسینی به دیگران تحویل دهیم و تلاش کنیم تا آیندگان بر ما نخندند.

مسکنی ابراز داشت: به تعبیرم کار در نیروی انتظامی روی پوست خربزه راه رفتن است به این دلیل که رشوه، تهمت و از این دست مسائل در کنار انتظامی وجود دارد و اگر کسی بدون هیچ مشکلی بازنشسته شود به افتخار بازنشستگی نائل آمده است.

فرمانده انتظامی مازندران در پایان با تقدیر از عملکرد فرمانده سابق انتظامی شهرستان محمودآباد به فرماندهی جدید متذکر شد: به دنبال مطالبات مردم بروید و بنده به عنوان مسئول انتظامی استان در حد بضاعت خود با توجه به اهمیت محمودآباد به مسائل پشتیبانی و نیروی انسانی توجه ویژه خواهم کرد.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم لوح تقدیری به پاس قدردانی از فرماندهی سابق انتظامی محمودآباد به باب‌الله عباس‌زاده اهدا شد و با قرائت حکم فرماندهی نعمت‌الله صلواتی از سوی فرمانده انتظامی کشور، وی رسما به سمت فرماندهی نیروی انتظامی محمودآباد منصوب شد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول