اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان سینما و تلویزیون:

تولید فیلم‌‌های عاشورایی سبب کاهش فشار تحریم‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: یکی از کارگردانان کشور گفت: تولید فیلم‌های عاشورایی می‌تواند خدمتی به کشور و کاهش فشار تحریم‌ها باشد.

تولید فیلم‌‌های عاشورایی سبب کاهش فشار تحریم‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم بهرام حیدری پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی هالیوود و بیداری جهانی که در سالن آمفی‌ تئاتر دانشکده صدا و سیمای قم برگزار شد، اظهار کرد: ایران از نظر هنرهای مختلف ادبیات و شعر در سطح دنیا به خوبی عمل کرده ولی از نظر هنر سینما نتوانستیم مقام و جایگاه خود را پیدا کنیم.

وی با اشاره به عدم دستیابی به مقام و جایگاه جهانی گفت: فیلم‌هایی که توسط ایران تولید می‌شود به دلیل آنکه قدرت در دست عده فراوانی بوده و آنها تصمیم‌گیرنده هستند، پخش نمی‌شود.

این کارگردان ایرانی خاطر نشان کرد: مقداری از عدم دستیابی به جایگاه مناسب تقصیر خود ماست چون نتوانستیم فیلم‌هایی با استانداردهای جهانی بسازیم تا بتوانند پخش جهانی داشته باشند.

وی عنوان داشت: تولید فیلم در این شرایط بسیار مهم است و به طور مثال با ساخت فیلمی با عنوان دالیلاما میلیون‌ها نفر بودایی شدند.

حیدری تصریح کرد: اکنون وظیفه ما به عنوان مسلمان این است که بتوانیم چند فیلم با استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم.

وی عنوان داشت: فیلم عاشورا یکی از فیلم‌های ضروری برای تولید است چرا که دنیا نباید از سناریوی قشنگ و عشق خداوند محروم باشد.

این کارگردان ایرانی تصریح کرد: اگر غربی‌ها مطلبی از عاشورا ندانند نمی‌توانیم از آنها انتظار داشته باشیم مسلمان شوند و به ایجاد رابطه با مسلمانان بپردازند.

وی ادامه داد: کاری در سطح بین‌المللی درباره انقلاب بزرگ ایران صورت نگرفته و تنها تعدادی فیلم در ایران تولید و به نمایش گذاشته شده است.

حیدری امام خمینی را بنیانگذار بزرگ‌ترین واقعه قرن بیستم ذکر کرد و افزود: درباره شخصیت امام خمینی(ره) هنوز فیلمی در سطح بین‌المللی تولید نشده است.

وی خاطر نشان کرد: امام راحل(ره) به عنوان تنها بت‌شکن قرن بیستم است که حادثه بزرگ انقلاب را رهبری کرد.

این کارگردان ایرانی عنوان داشت: بنابراین تصمیم‌گیری شد تا با همکاری دیگر مسلمانان فیلم‌های مشترکی تولید کرده و به این وسیله فرهنگ اسلامی - ایرانی را به مردم غرب و آمریکا معرفی کنیم.

وی یادآور شد: اگر فیلم‌های مولانا و عاشورا تولید شود می‌تواند خدمتی به کشور باشد و فشار تحریم‌ها را کاهش دهد.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول