اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از نشست مدیریت بحران میاندرود گزارش می‌دهد

خبرنگاران همراه تمام حوادث غیرمترقبه/ نامحرم برخی از جلسات

خبرگزاری فارس: جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان میاندرود با محوریت وقوع سیل در این شهرستان در حالی برگزار شد که حضور خبرنگاران در این جلسه ممنوع بود.

خبرنگاران همراه تمام حوادث غیرمترقبه/ نامحرم برخی از جلسات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، جلسه ستاد بحران این شهرستان با محوریت بررسی راه‌های مقابله با وقوع سیل‌های مکرر در این منطقه با حضور استاندار مازندران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و معاونان استاندار که به نحوی مرتبط با این موضوع بودند در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

طی 9 روز گذشته یعنی از روز نخست وقوع این سیل تخریب‌گر، خبرگزاری فارس با انعکاس خبرهای لحظه به لحظه این واقعه و بررسی میدانی و همچنین گفت‌وگو با مردم و مقام‌های محلی از جمله دهیاران، شوراهای اسلامی، شهردار و شورای اسلامی شهر سورک و فرماندار این شهرستان سعی در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم داشت اما برای ورود به این جلسه با ممانعت مسئولان برگزاری مواجه شد.

هرچند در ابتدا ظاهرا دستور استانی درباره علت این تصمیم‌گیری بیان می‌شد اما وقتی با پایان یافتن جلسه، استاندار مازندران با درخواست مصاحبه خبرنگار فارس برای بیان تمهیدات جلسه برای تسکین خسارت‌دیدگان مواجه شد، گفت: «همان چیزهایی که در جلسه شنیدید بنویسید»که این مسئله از بی‌اطلاعی استاندار مازندران از اتخاذ این تصمیم برای خبرنگاران داشت.

استاندار مازندران به دلیلی که شاید کمبود وقت بود، گفت: همان چیزهایی که گفته شد را بنویسید و هنگامی که فهمید حضور خبرنگار در جلسه بررسی مشکلات مردم ممنوع بوده است تنها این را گفت که مصوبات را از آقای خنجری مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران و یا فرماندار میاندرود بگیرید.

حال جای این سئوال دارد که اگر دانستن حق مردم است و رسانه به عنوان چشم و گوش مردم حق و وظیفه دارد که به رسالت خود یعنی آگاهی عمل کند، اعمال این تصمیم‌های سلیقه‌ای از طرف هر مسئولی چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

ذکر این نکته ضروری‌ است که امروز مهم‌ترین چالش پیش روی ما خسارات آن کشاورزانی است که در این سال‌ها به صورت متناوب روزی خود را با سیل، طوفان و هیچ را با خانواده خود تقسیم میکنند، حال در این جلسه چه چیزهایی قرار بود گفته شود که نباید رسانه‌ها مطلع بشوند مشخص نیست.

رسانه آینه تمام‌نمای انفاق آگاهی به مردمی است که در خانه‌های خود چشم به راه تصمیم‌ها و تمهیدات مسئولان‌اند، حال اگر ممانعت از شرکت خبرنگاران در این جلسه معمولی اما مهم به پیشرفت کار کمک می‌کند و به روند وقوع اتفاقات ناگوار پایان می‌دهد مطمئنا رسانه‌ها حاضرند به این کار تن در دهند.

اگر از منظر تاریخی به موضوع نگاه کنیم در مدت 19 ماهه ارتقای این شهرستان تاکنون سابقه نداشته است که خبرنگاران پشت درب جلسه‌ای بمانند به ویژه اگر این جلسه در ارتباط مستقیم با زندگی و خسارات به زندگی مردم باشد و در این مورد که فرماندار و استاندار بی‌اطلاعند باید دید چه کسانی در این مورد تصمیم‌گیری کرده‌اند.

==============

گزارش از حسن تیموری

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول