اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

برگزاری اجلاس عدم تعهد سیلی محکم ایران به نظام سلطه بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: در حقیقت برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در این موقعیت، سیلی محکم ایران به نظام سلطه بود.

برگزاری اجلاس عدم تعهد سیلی محکم ایران به نظام سلطه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته جمعه چناران با اشاره به جلسه سران جنبش عدم تعهد اظهار کرد: برگزاری این اجلاس فی نفسه و فارغ از تصمیمات مهمی که می‌‌تواند در آن گرفته شود، این موضوع را به اثبات می‌رساند که جمهوری اسلامی ایران نه تنها منزوی نیست بلکه آمریکا و دیگر کشورهای غربی که برای حضور کشورها در اجلاس تهران برنامه‌ریزی کرده بودند در انزوا قرار گرفته‌اند.

وی افزود: حضور بی‌سابقه تعداد هیئت‌ها در نشست اجلاس عدم تعهد تهران در قیاس با نشست‌های قبلی نشان از جایگاه ویژه ایران در بین کشورهای جهان دارد.

وی ادامه داد: برگزاری این اجلاس از چند جهت قابل بررسی است، در بعد داخلی همزمانی این اجلاس با اعمال تحریم‌های گسترده غرب علیه ایران و همچنین شرایطی که در مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 پیش آمده است و در بعد منطقه‌ای همزمانی آن با تحولات مهم کشورهای منطقه به‌ویژه سوریه و بحرین حائز اهمیت است.

تاجی بیان داشت: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در این برهه از زمان در تهران یک فرصت استثنایی برای جمهوری اسلامی ایران و یک ضربه به منافع استکبار و صهیونیست جهانی بود.

امام جمعه چناران افزود: این نشست برای ایران دستاوردهای ارزشمندی از جمله شکست خط تحریم و انزوای جمهوری اسلامی ایران و پدید آمدن زمینه‌ای برای آشنایی با واقعیت‌ها، توانمندی‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی و اصلاح تصویر غلط و کاذب بر آمدن از جنگ رسانه‌ای و نرم دشمن که حضور 2 هزار خبرنگار می‌تواند زمینه‌ای برای انعکاس این واقعیت‌ها به جهان خارج باشد.

وی ادامه داد: فراهم‌شدن شرایط ارتقای مناسبات و روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای عضو و در نهایت بهره‌برداری برای دفاع از حقوق مساوی کشورها و طرح مسائل اساسی برآمده از نقض حاکمیت دولت‌ها و ملت‌ها که نماد آشکار آن مداخله در کشور سوریه و همچنین سرکوب ملت‌های بحرین و یمن و در شرایط فعلی و بالاخره اساسی‌ترین مسئله جهان اسلام یعنی فلسطین از دیگر دستاوردهای این اجلاس بود.

تاجی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاحیه اجلاس در دفاع از حقوق ملت‌ها و به چالش کشیدن سیاست‌های استکبار جهانی و انعکاس آن در رسانه‌های خارجی و همین طور موضع‌گیری نابه‌جای سران آمریکا و اسرائیل غاصب و توهین به ملت‌های جهان را نشان از قدرت بلا منازع ایران در عرصه های جهان و بین‌المللی دانست.

تاجی با تشکر از برگزارکنندگان این اجلاس، دیپلماسی قوی و پویای ایران را نتیجه برگزاری چنین اجلاس مهمی دانست.

وی در ادامه مباحث هفته‌های قبل به ریشه‌های تجمل گرایی و اسراف اشاره و ضعف ایمان را سنگ‌دلی، عدم تردید و درنگ در برابر گناه و معصیت، عدم اعتقاد در عبادت، بی‌حالی و کسالت و بی‌میلی در انجام  عبادات و فرائض، علاقه مفرط به دنیا و همچنین جاه و مقام، دورنگی و نفاق و در نهایت کوچک شمردن گناهان برشمرد.

انتهای پیام/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول