اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

مقام در نظام اسلامی اهرمی برای اعتلای کشور است نه وسیله تفاخر

خبرگزاری فارس: امام جمعه بناب گفت: در نظام اسلامی موقعیت و مقام وسیله‌ای برای تفاخر و قدرت‌نمایی نیست، بلکه اهرمی برای رشد و اعتلای همه‌جانبه کشور است.

مقام در نظام اسلامی اهرمی برای اعتلای کشور است نه وسیله تفاخر

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی صبح امروز در دیدار با مسئولان و مدیران به مناسبت هفته دولت با اشاره به نامگذاری هفته اول شهریور ماه به نام «هفته دولت» و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، تعهد، تدین، اخلاص و ولایتمداری را از ویژگی‌های این دو شهید نام برد.

وی افزود: امروز که نام آنها به خاطر همین ویژگی‌ها زنده مانده و برای همیشه الگو و اسوه و پشتوانه نظام شدند، الگویی برای دولت‌های آینده هستند.

باقری‌بنابی با بیان اینکه در دولت اسلامی، دولت خادم، خدمتگزار و مجموعه‌ای نشأت گرفته از اراده ملت است، گفت: تدبیر امور در محور مکتب، معنویت، تقوا و الهی کردن جامعه باید سرلوحه کاری دولت قرار گیرد.

وی در همین زمینه با تشریح ویژگی‌های دولت اسلامی در قبال دولت‌های غربی افزود: دولت‌های غربی و اروپایی ریشه اقتدار را از یک عده سازمان‌های جاسوسی به دست آورده و یک عده سلاح‌های اتمی به دست آوردند و از انواع زد و بندهای بین‌المللی استفاده می‌کنند.

امام جمعه بناب گفت: ولی در نظام اسلامی دولت مجموعه‌ای متشکل، هماهنگ و نشأت گرفته از اراده ملت است از این رو در نظام اسلامی موقعیت و مقام وسیله‌ای برای تفاخر و قدرت‌نمایی نیست، بلکه اهرمی است برای رشد و اعتلای همه‌جانبه کشور و وسیله‌ای برای دستیابی به ارزش‌های جهان شمول اسلامی است.

رئیس فرهنگ عمومی بناب تصریح کرد: سنگ محک و آزمون دولتمردان را باید در راستای همین مطالب جستجو کرد و البته نباید غافل باشیم که ملاک فرهنگ حاکم عمدتاً بر روی فعالیت‌های اقتصادی و رفاهی می‌چرخد.

باقری‌بنابی سپس با تمجید از عملکرد دولتمردان اظهار کرد: دولتمردان در نظام اسلامی باید کارهای انجام شده را به رخ جهانیان بکشند و نشان دهند که نظام اسلامی می‌تواند دین و دنیای مردم را آباد کند تا عوامل بیدار و پنهان استکبار مأیوس شوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در طول 33 سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی کارهای بزرگی در کشور شده که قابل مقایسه با طول تاریخ رژیم ستم‌شاهی نیست، خاطرنشان کرد: البته برخی کارهای بزرگ نیز در زمین مانده که باید دولت‌های اسلامی آنها را سر و سامان دهند.

امام جمعه بناب اذعان کرد: باید کارهای بزرگ دیگری در کشور انجام گیرد و برای رسیدن به وضع مطلوب فاصله زیادی داریم.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول