اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هوای اردبیل معتدل شد

هشدار برای وقوع سیلاب و ریزش برف در ارتفاعات

خبرگزاری فارس: اداره کل هواشناسی و مدیریت بحران استان اردبیل در خصوص وقوع سیلاب احتمالی و ریزش برف در ارتفاعات استان اردبیل هشدار داد.

هشدار برای وقوع سیلاب و ریزش برف در ارتفاعات

به گزارش خبرگزاری فارس در اردبیل، در اطلاعیه و اخطاریه هواشناسی و اداره کل بحران که ظهر امروز منتشر شد به تغییر ناگهانی هوا با تغییر الگوهای فشاری و نفوذ جریان‌های ناپایدار به منطقه اشاره شده و از احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل خبر داده شده و نسبت به پیشگیری از آسیب‌های آنها هشدار لازم صادر شده است.

بر اساس این اطلاعیه کاهش دمای هوا در جای جای استان محسوس خواهد بود به طوری که تا 10 درجه افت دما از امروز رخ می‌دهد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل دمای هوا در بلندی‌های استان حتی به زیر 4 درجه نیز کاهش یافته و احتمال ریزش برف در ارتفاعات به ویژه کوه سبلان وجود دارد تا این قله سرافراز بار دیگر لباس حریر بپوشد.

همچنین اداره کل هواشناسی اردبیل از  بارش باران، وقوع رگبار و رعد و برق شدید در مناطق جنوب خبر داد و از هموطنان خواسته تا از واقع شدن در مسیر رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز پرهیز کرده و از حضور در اطراف رودخانه‌ها پرهیز کنند.

بر اساس این اعلام هوای خنک، تا نیمه‌های هفته آینده در منطقه حاکم خواهد بود ولی شدت بارش‌های رگباری، آسمان ابری و مه‌آلود، کاهش دمای هوا و وزش باد در شهرهای اردبیل، نمین و خلخال بیشتر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، با معتدل شدن هوا ورود انبوهی از مسافران به استان اردبیل به ویژه شهر اردبیل و سرعین چهره این مناطق را دگرگون کرده است.

در حالی که هوای خنک و معتدلی در منطقه حاکم است هر پارک و میدان این شهر و پیاده‌روهای شهر سرعین مملو از مسافران و گردشگرانی است که با برپایی چادرها سعی کرده‌اند چند روزی را به دور از گرما و دود و دم شهر خود در شهر باصفای اردبیل و سرعین گذران روزگار کنند.

حضور خیل عظیمی از مسافران و گردشگران فضای ترافیکی پر‌حجمی را در میادین، خیابان‌ها و حتی کوچه‌ها به وجود آورده است به طوری که تعدادی از رانندگان محلی از ترافیک‌های سنگین و راه‌بندان‌های متعدد ناخرسند هستند.

اردبیل در حالی این روزها پذیرای میلیونی مسافران، گردشگران است که حتی نقاط متعدد طبیعی و پارک‌ها و فضاهای توریستی این شهر مملو از جمعیتی است که سعی می‌کنند این روزها از واپسین لحظات تعطیلات تابستانی بهره برده و استفاده کنند.

بهروز ندایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل که حضور گردشگران را بی‌شمار و متعدد اعلام کرده و از پر بودن تمام اماکن گردشگری و سیاحتی استان خبر داده است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول