اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

توسعه پارک‎های علم و فناوری با حساسیت بیشتر دنبال شود

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری فعالیت پارک‎های علم و فناوری در روند توسعه، ایجاد و توسعه این پارک‎ها باید با حساسیت بیشتری دنبال شود.

توسعه پارک‎های علم و فناوری با حساسیت بیشتر دنبال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست کمیته اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس اظهار داشت: ایجاد و توسعه پارک‎های علم و فناوری به منظور تقویت مراکز علمی و تحقیقاتی یک ضرورت اجتناب‎ناپذیر است.

وی تصریح کرد: اگر قرار است به اهداف تعیین شده در سند چشم‎انداز 1404 دست یابیم باید مراکز علمی و پارک‎های علم و فناوری را توسعه دهیم و در دنیا نیز این گونه است که مسیر توسعه از این مجموعه‎ها می‎گذرد.

جهانبخش ادامه داد: در این زمینه کمی عقب هستیم و با توجه به مصوبات و اعتباراتی که در این زمینه هست باید در این عرصه جدی‎تر کار کنیم و از ظرفیت‎ها نهایت استفاده را ببریم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: مشکلات ما در توسعه همه جانبه استان زمانی حل می‎شود که با بها دادن و حمایت از مراکز علمی و پارک‎های علم و فناوری از ظرفیت این مراکز به بهترین شکل بهره‎ بگیریم.

جهانبخش با اشاره به ضرورت فعال‎سازی جزیره عباسک گفت: باید به سمتی برویم که راهکارهای کاربردی برای آغاز عملیات اجرایی در جزیره عباسک و فعال کردن این جزیره بیابیم.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر نیز در این نشست گفت: انجام رسالت دینی و ملی در راستای تحقق سند چشم‎انداز 1404 برای دستیابی به جایگاه فناوری، علمی، اقتصادی و فرهنگی از مهمترین اهداف تدوین طرح دهکده دانایی خلیج فارس است.

مهدی محمدی اظهار داشت: اجرای طرح جامع دهکده دانایی خلیج فارس در حوزه آموزش عالی بیش از سایر حوزه‎ها موجب تحول بزرگی در استان بوشهر خواهد بود.

وی افزود: در حوزه علوم پزشکی و در بخش سلامت، استقرار پردیس بین‎المللی، دانشکده داروسازی و پردیس‎هایی که مناطق پژوهشی دارند پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول