اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی راور:

کمبود مشوق‌های حمایتی موجب رکود دامداری شده است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: کمبود مشوق‌های حمایتی و مهاجرت از روستاها سبب دل‌سرد شدن دامداران از دامداری و علت اصلی عدم استقبال از کلاس‌های آموزشی است.

کمبود مشوق‌های حمایتی موجب رکود دامداری شده است

‌احمدرضا انور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: یکی از وظایف شبکه‌های دامپزشکی آموزش و ترویج فرهنگ نگهداری دام مدیریت بیماری‌ها و انتقال تجربیات علمی به دامداران است که در این راستا با همکاری شوراهای محلی و دهیاری‌ها کلاس‌های آموزشی در روستاها برگزار می‌شود.

وی افزود: مشکلات روزمره روستائیان سبب شده تا رسیدگی به مسائل بهداشتی دامداری‌های موجود در روستاها با سهل‌انگاری مواجه باشد و همین امر موجب ضرر و زیان و حتی تلفات در بین جمعیت دامی باشد، در حالی که درصد بالایی از بیماری‌های دامی با رعایت اصول اولیه و بسیار آسان مدیریتی‌ و بهداشتی قابل پیشگیری است.

انور ابراز داشت: به کارگیری اصول مدیریتی دامداری، استفاده از ضد انگل‌ها در فواصل زمانی منظم، اطلاع از انواع جیره‌های غذایی و فواید و مضرات آنها، نحوه مقابله با مشکلات غیرمنتظره از قبیل سخت‌زایی‌ها و جفت‌ماندگی و ...، نحوه استفاده از مکمل‌ها و ویتامین‌ها در جیره غذایی و مسائلی از این قبیل به افزایش بهره‌وری دامداری بسیار کمک می‌کند.

وی استفاده از روش‌های جدید آموزش از قبیل ویدئو پروژکتور، نمایش عکس، فیلم و اسلاید را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: خشکسالی‌های چند سال اخیر، کمبود مشوق‌های حمایتی و مهاجرت از روستاها سبب دل‌سرد شدن دامداران از دامداری و علت اصلی عدم استقبال از کلاس‌های آموزشی است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول