اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

تمرکز دامداری‌ها در دامشهرها ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: واحدهای دامداری در شهر قم باید در دامشهرها متمرکز شده تا کنترل آلاینده‌های این واحدها میسر شود.

تمرکز دامداری‌ها در دامشهرها ضروری است

محمودعلی رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم در زمینه پایش آلایندگی هوای شهر قم اظهار داشت: هم‌اکنون در شهر قم دو ایستگاه دائمی پایش به طور دائم حجم آلاینده‌های موجود در هوا را مورد سنجش قرار می‌دهند.

وی ابراز کرد: در این ایستگاه‌ها که در سه سال اخیر راه‌اندازی شده‌اند، حجم آلاینده‌های موجود در هوای شهر قم به صورت مستمر سنجیده و گزارش می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ادامه داد: یکی از این ایستگاه‌ها در خیابان امام خمینی(ره) و ایستگاه دوم نزدیک به پل حجتیه قرار دارد که دو مرکز آلودگی در هوای شهر قم محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به کافی نبودن این دو ایستگاه برای سنجش آلاینده‌های شهر قم گفت: اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان برای استقرار ایستگاه سوم سنجش آلایندگی هوا برنامه‌ریزی کرده و در نظر دارد یک ایستگاه سیار برای این کار تهیه کند.

رکنی با اشاره به چالش‌های زیست محیطی استان قم افزود: در ماه‌های گذشته به منظور کنترل هر چه بهتر این چالش‌ها تعامل مثبتی را با مسئولان استان قم در تمام بخش‌ها برقرار کرده‌ایم.

وی عنوان داشت: این اداره تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی برای استقرار صنایع پاک در استان قم و جلوگیری از اعطای مجوز به صنایع آلاینده طبق قوانین زیست‌محیطی، مشکلات استان در این زمینه را به حداقل برساند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم اقدامات صورت گرفته در زمینه پایش آلودگی‌ها را تاثیرگذار توصیف و خاطر نشان کرد: در این رابطه سیستم‌های کنترل منابع آلاینده در سطح وسیع ایجاد شده‌اند.

وی افزود: در این رابطه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم تمام ارگان‌ها را موظف به تجهیز واحدهای سنجش آنلاین آلایندگی در واحدهای صنعتی بزرگ کرده است.

رکنی اظهار داشت: واحدهای فاقد مجوز نیز باید به شهرک صنوف انتقال داده شوند تا مخاطرات زیست محیطی آنان برای محیط شهری به حداقل برسد.

وی انتقال کوره‌های سنتی گچ، آهک و آجر به یک مکان معین برای کنترل آلایندگی آنان و سنجش دقیق و پیوسته را از اقداماتی شمرد که اداره‌کل حفاظت محیط زیست در آینده برای ارتقای سطح سلامت محیط زیست استان انجام خواهد داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ابراز داشت: دامداری‌ها از صنوفی هستند که حجم آلاینده‌های بسیاری را وارد محیط زیست کرده و به علت پراکنده بودن در فضای اطراف شهر قم کنترل آنها مشکل شده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم استانداردهای زیست‌ محیطی استان را به سطح مطلوب برسانیم، باید نظارت جامعی بر این واحدها اعمال کنیم.

رکنی ادامه داد: در این زمینه بهترین راه انتقال این واحدها به دامشهرهای موجود در استان قم است تا هم نظارت بر آنها قوی‌تر شده و هم امکان جلوگیری از گسترش آلودگی توسط این واحدها به وجود بیاید.

وی با اشاره به ضرورت همکاری ارگان‌ها مختلف در استان قم برای رسیدن به این هدف گفت: این همکاری باید تا محقق شدن تجمیع واحدهای دامداری در دامشهرها ادامه یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: دامشهرهای استان قم چند سالی است که به وجود آمده و برای آنان کاربری مشخص در زمینه با نگهداری دام تعریف شده است اما متاسفانه هنوز بسیاری از واحدهای دامداری در محدوده شهری مشغول فعالیت هستند که مشکلات بسیاری برای ساکنان این مناطق به وجود آورده‌اند.

وی عنوان داشت: اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم برای ساماندهی امور مربوط به این صنوف آلاینده و انتقال آنها به دامشهرها برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده که در صورت مشارکت دستگاه‌های مربوط در استان قم این امر در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول