اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

مجتمع دامداری کیار بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کیار گفت: مجتمع دامداری کیار تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

مجتمع دامداری کیار بهره‌برداری می‌شود

رستم ولی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: جلوگیری از ورود دام به فضای شهری و ایجاد مشکلات ترددی برای مردم و دام دامداران ضرورت احداث یک مجتمع دام در خارج از شهر را در این شهرستان توجیه می‌‎سازد.

وی با اشاره به مساحت این مجتمع دامی، گفت: این مجتمع بنا بر میزان دام در شلمزار افزون بر 40 الی 50 هکتار است.

ولی‌پور با بیان اینکه دامداران خود هزینه احداث این مجتمع را پرداخت می‌کنند، افزود: این مجتمع دارای امکاناتی از جمله محل ذخیره علوفه، محل دفع کود و شیر دوش است.

مدیر جهاد کشاورزی کیار تأمین گوشت سفید را از جمله مشکلات فراروی مردم این شهرستان برشمرد و گفت: در حال حاضر مردم این شهرستان مشکلی برای تأمین گوشت قرمز ندارند، مشکل تأمین گوشت سفید مردم نیز در حال بررسی است.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای با اشاره به ویژگی‌ها و مزایای آبیاری تحت فشار، ابراز داشت: افزایش راندمان آبیاری به میزان 70 درصد در روش بارانی و به میزان 90 درصد در روش قطره‌ای و تقلیل میزان آب مصرفی در مقایسه با آبیاری سطحی، عدم تشکیل رواناب سطحی و جلوگیری از فرسایش خاک، تنظیم میزان آب مورد نیاز برای انواع خاک‌ها و کشت‌ها در فصول مختلف زراعی، تهویه مناسب خاک و یکنواختی پخش آب در سطح مزرعه و عدم نیاز به زهکشی مزرعه از جمله این مزایا به‌شمار می‎رود.

ولی‌پور ادامه داد: افزایش محصول در واحد سطح در مقایسه با آبیاری سنتی، عدم نیاز به تسطیح اراضی در این روش، جلوگیری از سله بستن و حفظ پوکی خاک، عدم نیاز به ایجاد نهرهای خاکی درون مزرعه و نهرهای زهکشی و استفاده بهینه از کل زمین مزروعی و قابل استفاده برای تمام گیاهان از دیگر مزایای این روش به‎شمار می‌رود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول