اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودهن:

جوانان ایرانی سمت و سویی معنوی به هنر دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی گفت: جوانان ایران اسلامی باید سمت و سویی معنوی، عرفانی و انسانی به آثار هنری خود بدهند.

جوانان ایرانی سمت و سویی معنوی به هنر دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام حسین توسلی عصر امروز در نمایشگاه خطاطی شهر جدید پردیس که با حضور شهردار پردیس، اعضای شورای اسلامی این شهر و جمع کثیری از هنرمندان در نگارخانه «آوا» برگزار شد، اظهار داشت: آنچه هنر را صورت و جلایی الهی می‏بخشد، رنگ خدایی است.

وی ادامه داد: یکی از جلوه‏های هنر ایرانی که با اسلام عجین شده هنر خطاطی حاصل دست هنرمندان پرنبوغ کشورمان است. قرآن کریم در دوران صدر اسلام به دستان متبرک مولای متقیان علی (ع) به خط کوفی نگاشته شد.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی افزود: در قرن دوم هجری نیز فردی به نام «حسین بن مقله موسلی» خود را به عنوان بنیانگذار خط نثر معرفی کرد.

وی ادامه داد: پس از این مرحله خطوط در جهان اسلام با تطورات و تحولات بسیاری همراه شد و امروز پس از گذر از آن فراز و نشیب‏های بسیار به زیباترین شکل خود جلوه‏گر شده است.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، چهار مرحله را به عنوان مسیر سیر تطورات تاریخی خطوط قرآنی برشمرد.خوشبختانه امروز جوانان، هنرمندان و نوابغ در ایران اسلامی از داشته‏های فطری ارزشمند وجودی خود با عنوان هنر به خوبی بهره‏برداری می‏کنند.

وی اضافه کرد: آنها بر اساس آیه شریفه «صِبْغَةَ اللّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ صِبْغَةً وَنَحْنُ لَهُ عَابِدونَ» رنگ الهی به آثار خود می‏دهند و هر شیئی که رنگ خدایی به خود گرفت، بی‏شک در دل تاریخ ماندگار می‏شود.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی افزود: خط و هنر خطاطی نیز از این قاعده مستثنی نیست و بسیاری از خطوط قرآنی تا به امروز نیز به یادگار باقی مانده‏اند.

توسلی تصریح کرد: امیدوارم جوانان ایران اسلامی سمت و سویی معنوی، عرفانی و انسانی به هنرهای خود بدهند تا هنر آنها نیز رنگ خدایی به خود بگیرد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول