اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز:

یک‌سوم آثار هنری هنرمندان کشور در شیراز است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: شیراز و فارس یک‌سوم از آثار هنری و هنرمندان کشور را در خود جای داده و بیشترین تنوع اقوام بعد از گلستان در فارس است.

یک‌سوم آثار هنری هنرمندان کشور در شیراز است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ‌زاده در نشست مشترک دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری این شهر پیرامون همایش "نقش میراث فرهنگی در شکل‌گیری هویت ملی"، اظهار داشت: شهر شیراز از سال 90 به پیمان‌نامه میراث معنوی و فرهنگی پیوست که دفتر آن در سئول کره جنوبی است.

وی تصریح کرد: نخستین همایش این پیمان در یکی از شهرهای فرانسه برگزار شد و در همان همایش شهر شیراز بسیار خوش درخشید.

وی با تاکید بر نقش شهرداری در حوزه‌های علمی و پژوهشی ادامه داد: حمایت از مباحث علمی پژوهشی با برگزاری آوردگاه ملی هنر و معماری ایران و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد از آثار هنری و فرهنگی به عنوان بخشی از حمایت‌های صورت گرفته همواره در دستور کار معاونت اجتماعی شهرداری شیراز بوده است.

تاکید بر لزوم شناساندن المان‌های هویت ملی به نسل جدید برای پر کردن گسست‌های بین نسلی، شناساندن ارزش والای میراث فرهنگی به مردم و جوانان برای افزایش حس مشارکت در نگهداری و ممانعت از تخریب آثار و مقابله با آثار تخریبی فرهنگ‌های بیگانه مهاجم در این زمینه مورد تاکید فرخ زاده قرار گرفت.

به گفته این مقام فرهنگی اجتماعی، شیراز و استان فارس یک سوم از آثار هنری و هنرمندان کشور را در خود جای داده و بیشترین تنوع اقوام بعد از گلستان در فارس است.

وی در همین زمینه از شناسایی 173 محله برای اجرای طرح مدیریت محله‌محور در شهر شیراز خبر داد و گفت: در این طرح مانند سال‌های پیش‌تر که خود مردم بسیاری از مسائل محله را سامان می‌دادند و با هتاکان نوامیس و ولگردها برخورد می‌کردند و یا اینکه خود مردم بانی جشن‌ها و مناسبت‌های مذهبی بودند بار دیگر سعی می‌شود که کارها به خود مردم واگذار شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز تصریح کرد: هر جا مردم وارد کاری شده‌اند موفقیت کامل به دست آمده و باید به سمتی برویم که بسیاری از کارهای شهری را به خود مردم بسپاریم و از بی‌تفاوتی اجتماعی فاصله بگیریم.

کورس یزدجردی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز دیگر سخنران این نشست بود که از امضای قرارداد تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه آزاد با دو دانشگاه مالزی و یک دانشگاه ارمنستان خبر داد.

وی همچنین با بیان اینکه 300 عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به پژوهش و تدریس هستند گفت: آمادگی لازم برای انجام طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی در دانشگاه آزاد شیراز وجود دارد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول