اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

نمایشگاه کتاب از سال آینده آبان ماه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: با توجه به استقبال متوسط مردم از نمایشگاه کتاب سال آینده سعی می‌کنیم این نمایشگاه در فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اوایل پاییز با اولویت آبان‌ماه برگزار شود.

نمایشگاه کتاب از سال آینده آبان ماه برگزار می‌شود

منصور شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: نمایشگاه سراسری کتاب که از 2 تا 8 شهریور ماه برگزار شد علاوه بر حضور علاقمندان مرکز استان سعی شد با دعوت از گروه‌های هنری و فرهنگی شهرستان‌ها برنامه‌هایی در این نمایشگاه اجرا شود تا مخاطبان بیشتری در این رویداد حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما با تغییر زمان برگزاری نمایشگاه از فصل زمستان به تابستان انتظار داشتیم نسبت به دوره‌های گذشته استقبال در سطح مناسبی باشد ولی آنگونه که انتظار می‌رفت استقبال گرمی از این نمایشگاه انجام نشد که ارزیابی شده با توجه به تعطیل بودن مدارس و دانشگاه‌ها در این ایام و حجم سفرها نمایشگاه از سال آینده اوایل آبان ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: تعیین مکان نمایشگاه بر عهده ما بوده اما زمان و ساعات بازدید علاقمندان از حیطه اختیارات ما خارج بوده که در این زمینه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور تصمیم‌گیری کردند تا در ساعت تعیین شده نمایشگاه برگزار شود.

شرفی به خبرنگار فارس گفت:‌ ما علاقمند بودیم نمایشگاه از ساعت 9 صبح تا 10 شب به صورت یکسره باز باشد چرا که در آن مکان فضایی برای برگزاری نماز جماعت و همچنین امکان تهیه غذا و پذیرایی نیز برای ناشران شرکت‌کننده وجود داشت اما تعطیلی موقت نمایشگاه در هنگام ظهر از معایب احتمالی بوده که به کم رونق برگزار شدن این نمایشگاه منجر شده است.

این مسئول در خصوص تعداد ناشران و حرف و حدیث‌های مرتبط در این رابطه نیز عنوان کرد: بیش از 500 ناشر برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده بودند که به دلیل محدود بودن فضا امکان حضور 220 ناشر در 140 غرفه وجود داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: ما سعی کردیم در این نمایشگاه با دعوت از ناشران برجسته کشور نظیر انتشارات امیرکبیر، سمت، اطلاعات و برخی دیگر از ناشران منتخب کشور کتاب‌های تخصصی را در رشته‌های مختلف ارائه کنیم.

شرفی ادامه داد: تنوع کتاب‌های عرضه شده به نظر مطلوب بوده است و ما حتی با رایزنی‌هایی که با مراکز دانشگاهی و حوزه علمیه اردبیل داشتیم سعی کردیم از ناشران تخصصی دعوت کنیم تا در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی در پایان سخنان خود در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: امیدواریم با تغییر زمان نمایشگاه به فصل پاییز از سال آینده که امکان برنامه‌ریزی آن نیز وجود دارد بتوانیم شاهد حضور خیل علاقمندان در این نمایشگاه و خرید مناسب باشیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول